Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra unor inconveniente "majore" în preajma începutului anului şcolar 2017 - 2018, susţinând că acestea trădează disfuncţiile comunicării cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei, lipsa de transparenţă şi de asumare a dialogului social.
Într-un comunicat de presă remis sâmbătă, Consiliul Naţional al Elevilor arată că, în contextul elaborării manualelor pentru clasa a V-a, ministrul Educaţiei propune apariţia manualului pentru educaţie fizică, fapt ce nu poate soluţiona nicicum adevărata problemă a sportului în şcolile din România.
"Bazele sportive, sălile de sport şi lipsa dotărilor sunt carenţe majore ale sistemului de învăţământ preuniversitar, ce îşi fac resimţite efectele negative asupra elevilor români - cei mai mulţi nu consideră sportul o componentă a unui stil de viaţă sănătos, orele de sport au devenit facultative, implicit ineficiente, elevii nu sunt atraşi să abordeze noi metode de practică sportivă, din cauza lipsei infrastructurii şi a dotărilor necesare. Mai mult, majoritatea sălilor de sport nu pot fi folosite în perioada vacanţelor şcolare, aşa că nici măcar doritorii nu pot beneficia de oportunitate", susţine Consiliul Naţional al Elevilor.
Accent pe teorie
Potrivit sursei citate, Ministerul Educaţiei propune drept soluţie elaborarea unui manual pentru educaţie fizică, nicidecum plasarea accentului pe aspectul practic, pe modernizarea acestor spaţii, pe diversificarea ofertei şcolare din punctul de vedere al practicii sportive.
"Corelând situaţia şi cu menţinerea unor manuale desuete, neconcordate acumulării de competenţe-cheie şi adevăratelor nevoi şi priorităţi ale elevilor din societatea modernă, este cât se poate de clar că tentativele ministerului rămân forme fără fond, menite a înşela opinia publică", mai spun elevii.
Consiliul Naţional al Elevilor acuză şi lipsa de transparenţă din comunicarea cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei, precum şi nerespectarea unor principii democratice elementare: asumarea unui dialog social onest şi pliat pe dezideratele participanţilor direct implicaţi în sfera educaţională.
În luna aprilie, în cadrul unei întruniri a Comisiei pentru manuale şcolare, elevii au marşat pe necesitatea unei pregătiri temeinice a cadrelor didactice, astfel încât manualul să devină un instrument, nu în scop în sine. Cu privire la introducerea de noi manuale şcolare, reprezentanţii elevilor nu au mai fost consultaţi, aşa cum ar fi firesc, având în vedere calitate de beneficiari primari ai educaţiei, indică sursa citată.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu