Cristina Popescu, directorul Romfilatelia, afirmă că marca poştală reprezintă un adevărat simbol de ţară, alături de imn, steag şi bancnotă.
"Plicurile de corespondenţă sunt ştampilate, parcurg un întreg itinerariu, şi dacă sunt trimise din România în străinătate sau invers, au mai multe ştampile, ceea ce le face obiecte de colecţie. Asta nu le scade valoarea.
Toată tematica se include într-un plan editorial anual, care se aprobă cu jumătate de an înaintea anului de marcare a momentelor importante, împreună cu o comisie filatelică naţională, ai căror reprezentanţi fac parte din diverse instituţii, cum ar fi Administraţia Prezidenţială, Academia Română, Uniunea Criticilor de Artă, etc.
Se selectează în funcţie de evenimente, aniversări, comemorări, şi de tematici obişnuite pentru colecţionari, tot ce ţine de floră, de faună, de tradiţii româneşti.
Bineînţeles că marca poştală are printre atribuţiile impuse şi reglementate de Uniunea Poştală Universală, sub care funcţionăm şi noi, mijloc de educaţie, instrument de diplomaţie publică, obiect de colecţie şi reprezentarea ţării ca suveranitate, pentru că este firesc ca marca poştală, alături de bancnotă, imn, steag, să fie simbol de ţară", a declarat Cristina Popescu, directorul Romfilatelia, la DC NEWS TV.
"Pe timbre scrie acum România. Acest lucru ne responsabilizează într-o anumită măsură. Fiind societatea unică desemnată de Guvernul României în a emite marca poştală, atenţia noastră se îndreaptă nu numai dintr-un punct de vedere al tematicilor, al proiectelor iniţiate de Parlament, de Guvern, de Casa Regală, dar şi din punct de vedere al graficii. Cred că imaginea te transferă mult mai aproape de o descriere amănunţită a unor elemente care completează povestea, când emisiunea este formată din mai multe mărci poştale", a mai explicat Cristina Popescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News