În contextul noilor fenomene meteorologice neprevăzute, Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat când trebuie să trecem la cauciucurile de vară.
În cadrul emisiunii DC Conducem, transmisă pe DC NEWS, DC NEWS TV, dar şi pe DC Sport, atât pe Facebook, cât şi pe Youtube, Titi Aur, expert în conducere defensivă a abordat mai multe teme.
În contextul actual, în care vremea ne joacă feste, după temperaturi mai crescute decât normalul perioadei, în România a nins din nou. Incertitudinea noilor fenomene meteorologice pune din ce în ce mai mult pe gânduri opinia publică, în special anumite categorii de oameni precum șoferii care sunt influențați în trafic de aceste condiții.
Astfel, un subiect principal a fost schimbarea cauciucurilor de iarnă cu cele de vară.
"Conform legii ești obligat să ai anvelope de iarnă doar atunci când drumul este acoperit cu gheață, zăpadă, polei. Conform regulilor de conducere defensivă este bine să ai anvelope de iarnă atunci când temperatura solului este de la 6 grade în jos. Nu înseamnă că la 10 sau 15 grade nu poți să mergi cu anvelopele de iarnă, dar trebuie să știi că o să aderența mai mică cu anvelopa de iarnă decât cu anvelopa de vară. Acum, în funcție de zona în care ești, pentru că una e când stai doar în zona de sud, și când probabilitatea să mai vină zăpadă e mică și circuli doar în Giurgiu până la București și înapoi, iar alta e când stai în Novaci și te duci la Rânca în fiecare zi că ai afaceri acolo. Ești tot în România, dar e un pic altfel. Atunci, depinde de unde ești și ce ai de făcut. Ideea este că trebuie să te gândești tu cam ce probabilitate ai să ajungi cu mașina, în primul rând, pe carosabil acoperit cu gheață, zăpadă, polei. Oricum, să știi că atâta timp cât temperatura asfaltului e sub 6 grade, chiar e bine să ai anvelopa de iarnă în continuare. Nu e foarte rău dacă temperatura asfaltului trece la 10-15 grade, că dacă ai o zi de 20-22 de grade, iar toată noaptea au fost 3-4 grade, asfaltul nu se ridică chiar atât de repede la temperatură mare, și atunci nu e o problemă. Ce trebuie să știu? Trebuie să știu că atunci când încă am anvelopele de iarnă, și totuși este mai cald sau foarte cald, voi avea aderență mai mică decât cu cea de vară și trebuie să fac în așa fel încât să nu o solicit foarte tare. De ce? Se va supraîncălzi, se va consuma, și nici nu voi avea aderență prea bună. Adică, pe viraje merg un pic mai atent, frânările le fac un pic mai din lung, nu frâne bruște, pentru că nu va fi bine nici pentru viața anvelopei, nici pentru aderența anvelopei pe moment. E greu de spus când să le schimbi, pentru că poate să vină o zăpadă și pe 5 Mai", a spus Titi Aur.
VEZI TOATĂ EMISIUNEA AICI:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu