Sesiunea grea de la Strasbourg a debutat, luni, 11 iunie, cu un plen consistent, pe teme de interes european general. Europarlamentarii au luat în discuție normele comune în domeniul aviației civile respectiv obiectivele Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației – AESA- actor principal în domeniul aviației și o „alternativă” recunoscută la Administrația Federală a Aviației a Statelor Unite.
Maria Grapini, membră a Comisiei pentru Transport și Turism, TRAN, a avut un rol important în elaborarea noului Regulament privitor la normele europene și, împreună cu colegii săi, a insistat pe câteva aspecte, esențiale în opinia membrilor TRAN.
Propunerea de regulament privind normele comune în domeniul aviației civile face parte din campania Comisiei intitulată „Strategia de îmbunătățire a competitivității sectorului aviatic al UE", prezentată de Comisie în cadrul Comisiei TRAN a Parlamentului European, încă din decembrie 2015. Propunerea are la bază peste doisprezece ani de experiență în ceea ce privește punerea în aplicare a Regulamentelor specifice și vizează pregătirea următoarelor etape de dezvoltare a AESA.
Intervenție în plenul PE
Europarlamentarul PPU-sl a intervenit, luni, 11 iunie, în plenul PE de la Strasbourg: "Felicitări colegilor din TRAN care și-au adus contribuția! Acest raport se înscrie în strategia de îmbunătățire a competitivității UE. Este necesar să avem un sistem de certificare și de supraveghere, unic în UE. E important să vedem ce face Comisia, cu ce legislație ulterioară veniți, pentru că regulamentul trebuie să răspundă la două lucruri importante: siguranța pasagerilor și protecția mediului!", a spus umanista Maria Grapini.
Propunerea Comisiei TRAN prezintă o serie de idei inovatoare, cum ar fi introducerea în regulamentul privind siguranța a unei abordări bazate pe riscuri și performanță, interdependențele dintre siguranța aviației și alte domenii tehnice ale regulamentului. Scopul propunerii este de a crea un cadru de reglementare pentru integrarea noilor modele de afaceri și a tehnologiilor emergente, cum ar fi vehiculele aeriene fără pilot (drone). Propunerea tratează problema absenței de resurse pentru unele autorități naționale și include un cadru pentru punerea în comun și partajarea resurselor tehnice între autoritățile aeronautice naționale și AESA. În cele din urmă, propunerea de regulament cuprinde noi dispoziții privind coordonarea și dezvoltarea cercetării și formării în domeniul aviației.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News