Sociologul Mirel Palada corectează o informație pe care o apreciază ca fiind falsă, dând și un exemplu în acest sens. El face referire la Marian Munteanu, candidatul PNL la Primăria Capitalei, și publicitatea negativă.
Mirel Palada le atrage atenția celor care susțin că publicitatea negativă îi face bine lui Marian Munteanu, subliniind că "pentru doctoranzii în marketing politic cu studii la seral, la Universitatea Populară de Marketing Electoral Prin Electroșocuri, am o poveste mai veche, din alegerile din 2008, de la Constanța, ce v-o pot povesti fie pe lung, cu picanterii, fie pe scurt. Dat fiind că avem puțin timp la dispoziție, că deja bate cineva la ușă, v-o spun pe scurt, să vă fie de pildă".
Iată exemplul publicat de Mirel Palada:
"Zice că pe vremea aceea, în 2008, cînd alegerile încă se câștigau prin campanii, nu prin arestări, era acolo un candidat la Constanța – tot un penelist venerabil, ca și Marian Munteanu – care avea un handicat evident în fața lui Mazăre, strălucitorul local de la vremea aceea. Nu știa lumea de el.
S-a hotărît atunci penelistul să transforme porecla în renume, să călărească oportunitatea, să profite de un mișto de-al lui Mazăre, care-l făcuse "elefant" într-o discuție disprețuitoare la adresa lui. Și atunci a adus penelistul nostru un elefant în Constanța, taman de prin Slovacia, de la un circ. Și a defilat cu ditamai bestia de cîteva tone dintr-o parte în alta a orașului, să-și lanseze candidatura. Știu, am fost acolo, am stat la coada elefantului. Mi-amintesc și acum cum se bălega elefantul pe asfalt.
Efectul? Înainte de eveniment, respectivul candidat penelist avea x% notorietate, cu un x mic mic de tot, și y% încredere, cu evident y și mai mic decît x ăla micu' (nu mai știu cifrele exact, mi-e lene să caut prin calculator).
După defilarea cu elefantul prin Constanța, x a explodat, notorietatea a crescut semnificativ, că doar toată lumea a vorbit de el și de elefant, la fel cum vorbește tot Bucureștiul azi de Marian Munteanu.
Însă, din păcate pentru distinsul liberal cu studii de marketing electoral la seral, y s-a dus în cap: și mai puțini aveau încredere în săracul candidat care încerca să recupereze handicapul de notorietate. S-a făcut amărîtul varză, și-a bușit campania iremediabil. Cine dracu' să-l mai voteze, după ce s-a făcut de tot rîsul orașului, de circ, cu o sărăcie de măgar pe steroizi după tine?
Deci atenție cu elefantul pe scări. Căci PNL acum taman a început să defileze cu o cireadă întreagă și e foarte posibil să-i stea elefantul în gît. Cam așa cu marketingul electoral, pufoșilor. E complecs și prezintă aspecte".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu