Cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume vând, în medie, produse mai puțin sănătoase în țările mai sărace, arată un nou raport.
Produsele vândute de companii precum Nestle, Pepsico și Unilever au fost evaluate ca parte a unui indice global publicat de Inițiativa cu privire la accesul la nutriție (ATNI), primul din anul 2021, transmite Reuters.
Grupul non-profit a constatat faptul că, în cadrul a 30 de companii, produsele care s-au vândut în țările cu venituri mici au făcut scoruri mai mici într-un sistem de rating cu stele dezvoltat în Australia și Noua Zeelandă, față de cele vândute în țările cu venituri mari.
În sistemul Health Star Rating, produsele sunt clasificate de la 5 la 5 în funcție de starea lor de sănătate, 5 fiind cea mai bună. Un scor de peste 3,5 fiind considerat o alegere mai sănătoasă.
În țările cu venituri scăzute, portofoliile multinaționalelor au o notă de 1,8 în acest sistem. În țările cu venituri mai mari, unde au fost testate mai multe produse, acestea au fost de 2,3. ”Este o imagine foarte clară că ceea ce vând aceste companii în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai active, nu sunt produse sănătoase”, a spus Mark Wijne, director de cercetare la ATNI, într-un interviu pentru Reuters.
„Este un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a adăugat acesta. Este pentru prima dată când indicele a împărțit evaluarea în state cu venituri mici și țări cu venituri mari.
ATNI a spus faptul că indicele este important deoarece alimentele ambalate joacă un rol din ce în ce mai important în criza obezității, care este acum un fenomen global. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, mai mult de un miliard de oameni de pe întreg mapamondul suferă de obezitate. De asemenea, 70% dintre persoanele care sunt supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici și medii.
„Ne-am angajat să ne creștem vânzările de alimente mai nutritive, precum și să îndrumăm oamenii către diete mai echilibrate”, a spus un purtător de cuvânt al Nestle prin e-mail, menționând faptul că Nestle fortifică, totodată, produsele cu scopul de a ajuta la eliminarea deficitelor de nutrienți în țările în curs de dezvoltare.
Un purtător de cuvânt al PepsiCo a refuzat să comenteze. În 2023, compania a stabilit noi obiective cu scopul de a reduce sodiul din chipsurile sale și pentru a adăuga ingrediente ca cereale integrale în produsele sale alimentare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu