Preşedintele PNL Giurgiu, Marin Anton, a declarat vineri, despre dosarul în care a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, că are încredere în justiţie şi susţine că este nevinovat.
"Sigur aţi auzit despre faptul că sunt cercetat într-un dosar pentru acuzaţia de mită. E vorba de o firmă în care eu eram acţionar, nu aveam drept de semnătură. Aveam 20% părţi sociale, iar din 2010 numai sunt nici măcar acţionar la acea firmă. Nu mă aşteptam să mi se pună în cârcă o asemenea infracţiune. Este un dosar al DNA şi este normal ca instituţiile statului să îşi facă datoria(...) sunt făcute tot felul de conexiuni care nu sunt adevărate, nu au elemente de probă foarte consistente. Acum sunt la mâna avocaţilor mei care trebuie să le demonteze pentru că în România trebuie să probezi nevinovăţia. Ei spun că am luat mită, dar a fost un contract cu acea firmă, atunci unde au intrat banii, de unde au intrat, cum a intrat mita pe un contract? Nici nu am ce face decât să am încredere în justiţie, dar să ştiţi că sunt într-o stare de disconfort extraordinar pentru asta. Să fii acuzat e cu adevărat o problemă. Eu sunt nevinovat şi am siguranţa că voi fi achitat", a precizat Marin Anton.
El a spus că îşi va continua activitatea politică şi nu se gândeşte la o demisie din funcţia de preşedinte al PNL Giurgiu.
Marin Anton, la data faptelor secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie pentru luare de mită, a anunţat, în 8 ianuarie 2018, DNA.
Ce spune DNA
Procurorii anticorupţie notează în rechizitoriul transmis instanţei că în anul 2009 se afla în derulare un contract de modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional numărul 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal, iar statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi.
"Compania internaţională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul şi întreaga documentaţie către beneficiar - Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAIB) la finalul anului 2008 şi urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obţinerea avizelor şi aprobărilor necesare demarării lucrărilor. Cu toate că CNAIB a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanţare, lucrările pe şantierul Otopeni stagnau", a precizat DNA.
În aceste împrejurări, arată anchetatorii, în perioada iunie - noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea şi, ulterior, ar fi primit de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la Aeroportul Otopeni (martor în cauză) suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu