Europarlamentarul PNL Marian Jean Marinescu, vicepreşedinte al Grupului PPE din Parlamentul European, susţine că printr-un amendament al său care a fost votat de PE, fondurile alocate la nivel european pentru proiectele de transport au crescut cu 6 miliarde de euro, fonduri din care poate beneficia şi România.
'Parlamentul European a votat pe date de 12 decembrie a.c. raportul meu pentru Facilitatea de Transport Europeană. Prin amendamentul pe care l-am propus la raportul privind Mecanismul de Conectare a Europei, secţiunea Transport şi care a fost adoptat cu 605 voturi pentru în sesiunea plenară de la Strasbourg a Parlamentului European, am reuşit să cresc fondurile europene pentru proiectele de transport cu 6 miliarde de euro faţă de propunerea de buget avansată de Comisia Europeană. Aceste fonduri suplimentare sunt evident destinate şi României. Singura condiţie este să dorim să folosim fondurile europene nerambursabile pentru a scoate din această criză prelungită infrastructura rutieră şi feroviară', afirmă Marinescu, într-un comunicat de presă remis joi.
Acesta susţine că printre priorităţile de finanţare a introdus sectoarele rutiere Siret-Suceava, Focşani-Albiţa şi sectoarele feroviare Arad-Braşov-Predeal şi Bucureşti-Craiova, precum şi prelungirea, pe cale rutieră, a coridorului european 'RinDunăre', de la Bucureşti către Focşani şi Albiţa. Pentru a creşte transparenţa proiectelor, Comisia Europeană va publica în timp real o hartă cu stadiul de implementare a proiectelor. Europarlamentarul PNL afirmă că în calitate de raportor al Parlamentului European pentru Mecanismul de Conectare a Europei va începe din ianuarie 2019 negocierile cu Preşedinţia română a Consiliului. 'În perspectiva acestor negocieri, pe care le întrevăd ca fiind foarte dificile, lansez un apel public către Ministrul Transporturilor şi către premierul Dăncilă să revină asupra deciziei de a finanţa proiectele din infrastructură prin parteneriate public-privat şi să acorde mai multă atenţie fondurilor europene nerambursabile. Un guvern care deja a demonstrat că refuză fără nicio explicaţie fondurile europene nu are cum să-mi fie aliat în negocierea dură din Consiliu privind păstrarea acestor 6 miliarde de euro pentru finanţarea politicii de transport', mai spune Marinescu.
Mecanismul de Conectare a Europei este unul dintre principalele instrumente de finanţare ale Uniunii Europene, prin care se urmăreşte stimularea creşterii economice, a competitivităţii şi crearea de locuri de muncă. Finanţarea prin Mecanismul de Conectare a Europei vizează trei sectoare de activitate: transport, energie şi reţelele digitale. Propunerea de finanţare avansată de Comisia Europeană la 6 iunie 2018 a fost următoarea: CEF integral - 42,3 miliarde euro, dintre care pentru sectorul transporturilor - 30,6 miliarde euro, pentru sectorul energie - 8,7 miliarde euro şi pentru sectorul digital 3 miliarde euro.
VEZI ȘI:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News