Inventatorul Iuliean Horneț a spus cât de poluantă este o mașină electrică şi care sunt condiţiile pentru ca amprenta de carbon să dispară.
Iuliean Horneț a avut un dialog cu jurnalistul Răzvan Dumitrescu despre creșterea prețului la pompă și poluarea cu CO2 pe care mașinile clasice, respectiv cele electrice o emit:
„Se urmărește cumva reducerea mobilității prin prețul la pompă, ca să scăpăm de amprenta de CO2?“, a întrebat Răzvan Dumitrescu.
„N-are nicio legătură. Amprenta de CO2, astăzi, nu mai e taxabilă nicăieri. Există toate reglementările de trecere pe energie electrică, pe mașini electrice“, a spus inventatorul.
„Dacă un sfert dintre mașini ar fi electrice, am avea energia necesară să le încărcăm? Cu ce am produce noi energie pentru a încărca mașinile electrice“, a întrebat Răzvan Dumitrescu.
„Nu am avea energia necesară. Am putea să o producem, însă, cu biomasă electrizată. Putem să reducem și mașinile electrice și să le trecem pe biocombustibil“, a răspuns Iuliean Horneț.
„Păi și de ce nu facem asta?“, a întrebat jurnalistul.
„A făcut acest lucru Brazilia, face metanol“, a spus inventatorul, după care Răzvan Dumitrescu a spus că și Paraguay a făcut același lucru, care „lucrează numai cu biocombustibil pe toate utilajele agricole.“
„Se poate, numai să se vrea. China, de exemplu, a redus toate fondurile pentru mașini electrice și trece pe biometanol“, completat Iuliean Horneț.
„Eu vreau să înțeleg marota asta cu mașina 100% electrică. Dumneavoastră știți mai bine! Pe 10 ani, cam atât garantează ei o baterie, e mai poluantă sau mai puțin poluantă decât o mașină obișnuită?“, a întrebat Răzvan Dumitrescu.
„E mai puțin poluantă dacă o alimentezi cu energie electrică din Zero Energy. Rămâne poluarea din modul de fabricare, modul de reciclare... . Poate fi redusă amprenta de carbon doar dacă energia electrică este produsă cu zero carbon“, a spus Iuliean Horneț.
„Atât! Altfel și ea este la fel de poluantă, pentru că dacă energia o produc pe gaz sau pe cărbune, clasic, e la fel“, a adăugat Răzvan Dumitrescu.
„Știți care este amprenta de carbon la cărbune? 414 kg de carbon pe megawatt-ul produs, iar la gaze e 221, deci dublu. Acum se luptă niște neghiobi să bage gazul ca zero amprentă de carbon, să-l constituie ca pe biomasă. Dacă îl legiferează ca zero, e zero“, a conchis, ironic, Iuliean Horneț.
Inventatorul Iuliean Horneț a vorbit despre o investiție de 300.000.000 de euro lângă București.
„A fost știrea aceasta că ați semnat un contract cu Smart Gren Energy, din Elveția. Ce urmează să dezvoltați cu ei și unde?“, a întreba Răzvan Dumitrescu.
„În zona București-Giurgiu, acolo unde e capătul canalului Dunăre-București, se va face o fabrică. Sunt la dispoziție 40.000 de hectare, iar fabrica, partea productivă, va fi undeva la 5.000-6.000 de hectare. Acolo vom produce toate aceste echipamente care asigură curățirea planetei, care asigură eficiență maximă și independență energetică cel puțin pentru statele care au vegetație. Vom reface și agricultura. Dacă nu ne grăbim, murim de foame.“, a spus, la emisiunea „Ce Se Întâmplă“, la DC News, inventatorul Iuliean Horneț (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News