EXCLUSIV  Mașina fără cauciucuri de iarnă, modul în care unii români privesc condusul. Titi Aur: ”Spune foarte multe despre felul nostru”

FOTO: Freepik @wirestock
FOTO: Freepik @wirestock

Titi Aur a vorbit, la DC Conducem, despre motivele pentru care românii sunt surprinși iarna fără cauciucurile de iarnă, dar și de ce sunt acestea importante pentru a circula în siguranță.

Iarna care ne ia prin surprindere pare să fie un laitmotiv pentru autorități. Expertul Titi Aur a subliniat că, din păcate, acest lucru se întâmplă și în cazul conducătorilor auto, care sunt surprinși de prima zăpadă cu anvelopele de vară, total nepotrivite pentru condițiile de circulație din sezonul rece.

”Nu doar autoritățile trebuie să fie surprinse de fiecare dată în noiembrie sau decembrie că a venit iarnă, uite că și conducătorii auto pățesc același lucru”, a spus, ușor ironic, Titi Aur în cadrul emisiunii DC Conducem de la DC News și DC News TV.

Printre motivele pentru care conducătorii auto sunt surprinși cu cauciucurile nepotrivite la început de iarnă, expertul în conducere defensivă a precizat că se află ”acea delăsare, nepăsare, lasă că poate nu vine astăzi, poate nu vine mâine (n.r. ninsoarea). Iar asta poate spune foarte multe despre felul nostru în care privim condusul mașinii: neimportant, nu contează. Până când se întâmplă accidentul și ne punem mâinile în cap”, a mai spus Titi Aur.

Care sunt cele patru motive pentru care trebuie să ”încalți” mașina cu anvelopele de iarnă

”Ce trebuie să știm? Trecem repede în revistă, am mai spus de multe ori: iarna nu-i ca vara. Iarna aderența este mai mică, chiar dacă nu ai strat de zăpadă, dacă ai strat de zăpadă, gheață, polei, cu atât mai mult aderența este mai mică. Ca să ai o aderență mai bună, cât de cât, trebuie să ai montate anvelope de iarnă. Acestea au mai patru caracteristici prin care sunt diferite față de anvelopele de vară.

1. Compoziția este mai moale, este mai lipicios. Dacă am merge vara cu cauciucurile de iarnă s-ar consuma mai repede și nu am avea nici aderență.

2. Are canalele mai mari, care dau senzația că au crampoane care să permită să arunce din față materialul dislocat, care poare să fie apă, zăpadă sau materialul antiderapant care devine derapant după ce s-a topit zăpada.

3. Anvelopa de iarnă este ceva mai îngustă decât cea de vară, pentru aceeași mașină.

4. Are acele tăieturi lamelare care au un dublu rol, de a ține zăpada, cea din cauciuc cu cea de jos face efectul zăpadă-zăpadă și avem aderență, dar are  și rolul de a încălzi anvelopa mai repede.

Toate aceste patru proprietăți fac ca iarna să avem aderență mai bună cu anvelopa de iarnă, chiar dacă nu avem zăpadă pe jos”, a mai spus Titi Aur.

Mai multe în video:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel