Un raport al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că în România, anul trecut, au fost înmatriculate doar puţin peste 11.000 de maşini noi. Expertul în condus defensiv, Titi Aur, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS care sunt riscurile la care se expun şoferii când iau maşini uzate.
"Max Mosley, un fost preşedinte al Federaţiei de Automobilism, a fost întrebat la un moment dat care este cea mai bună maşină. Şi el a răspuns simplu: maşina nouă! Oricum am privi, maşina nouă, indiferent de preţ, este mai bună decât cea veche. Maşina nouă, în afară de faptul că îţi dă siguranţă, că are un consum mai mic, că are tot felul de performanţe, este de actualitate, adusă la zi cu tot ce ţine de siguranţă, iar totul funcţionează. Maşina nouă are frâna bună, nu uzează cauciucurile la fel.
Vine aici mentalitatea românească, a şoferului român, care spune 'îmi iau o maşină cu 40 la sută din preţ reducere, care are doar 8 ani vechime. E nemţească, mai bună decât maşina românească, şi am făcut o afacere!'. E o păcăleală. E drept, pe moment te bucuri, că e o maşină mai ieftină, aparent cu opţiuni. Dar, de fapt, cu multe lucruri în spate. E uzată, se va strica mai repede, vei avea cheltuieli mai mari cu o maşină mai veche. Şi, dacă iei şi cauciucuri la mâna a doua, mai dai şi şpagă să iei ITP-ul, nu e bine deloc. Românul nu gândeşte şi partea de siguranţă!
Toate aceste "chilipiruri" afectează siguranţa, chiar dacă pe moment simţi că faci o afacere. E greu să spun acum românilor să îşi ia maşini noi, când ei au salarii mici. Dar sunt unii care iau maşini de 50.000 de euro cu 20.000 de euro şi cred că au făcut afacere. Nu, mai bine cumperi o maşină nouă, cu 20.000 de euro şi vei fi mai în siguranţă decât în cealaltă. E complicat, însă, să schimbi mentalitatea posesorului de maşină.", a declarat Titi Aur, în exclusivitate pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News