Maşina, mai scumpă pentru români decât pentru germani

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Germanii plătesc mai puţin pentru întreţinerea şi funcţionarea unei maşini decât românii, arată un studiu recent. 

S-au luat în considerare costuri cum ar fi preţul combustibilului, al reparaţiilor la service, al asigurărilor obligatorii, dar şi taxele plătite pe o perioadă de 4 ani în care se parcurg 30.000 de km anual cu maşina. 

Astfel, românii plătesc, lunar, în medie, 871 de euro pentru deţinerea şi folosirea unei maşini, costuri raportate la un salariu mediu de aproape 650 de euro. 

Comparativ, şoferii din Franţa cheltuie lunar 887 de euro, finlandezii 886 euro, iar germanii 838 de euro, în condiţiile în care aceste ţări au salarii medii de 2000-2200 de euro. 

Dintre statele din Europa Centrală și de Est, doar cehii (926 euro) și slovacii (891 euro) plătesc mai mult decât cetățenii români, în timp ce maghiarii se confruntă cu un cost de deținere și utilizare de doar 806 euro. Bulgaria, în schimb, nici nu apare în raport, scrie Promotor.ro.

La ce să fii atent când îţi cumperi o maşină SH 

O femeie din București care a cumpărat un BMW X5 second hand cu 27.000 euro și-a dat seama că a făcut o investiție proastă la două zile de la achiziție. 

Multe mașini second hand care se vând în România nu sunt tocmai ceea ce caută șoferii. În țara noastră ajung, anual, zeci de maşini la mâna a doua, care au trecut prin reparaţii succesive.

A păţit-o şi o femeie din Bucureşti, care după ce a luat maşina şi a semnat contractul, a descoperit că vehiculul adus din Germania a trecut prin 7 accidente, iar numărul de kilometri nu era cel real. Cazul acesteia a fost relatat în cadrul rubricii ″Inspectorul Pro″⁣ de la Pro Tv. 

Magdalena Udrea și-a cumpărat în decembrie anul trecut de la o firmă de leasing, un BMW X5, din 2011, adus din Germania. A plătit o primă rată de 15.000 de lei, urmând ca timp de 56 de luni să achite câte 2.100 de lei. În total, prețul mașinii ajungea la în jur de 27.000 de euro. Fericită, femeia a ajuns acasă cu maşina pe 23 decembrie, dar problemele au început chiar de-a doua zi, povestește aceasta. 

„În faţa curţii s-a întâmplat, a apărut brake fluid, lichidul de frână, după care a apărut engine, cu motorul şi ne-a tăiat puterea la maşină. Mergeam cu BMW-ul pe drum cu 10-20 la oră maxim. Am mers la service, au deschis capota şi au zis da, într-adevăr lichidul de frână este negru praf, plin de mizerie, ar trebui schimbat.”, a spus Magdalena Udrea.

VEZI CONTINUAREA AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel