O maşină aflată pe contrasens pe o autostradă din România a fost oprită de Poliţie.
Un bărbat de 72 de ani din municipiul Blaj a rămas fără permis, fiind, totodată, amendat, după ce a condus marţi pe contrasens pe Autostrada A10 Sebeş-Turda, prezenţa autoturismului fiind semnalată la 112 de mai mulţi participanţi la trafic.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Alba a informat că poliţiştii Biroului Poliţiei Autostrada A1 Râmnicu Vâlcea - Deva au identificat şi oprit, marţi, un autoturism care circula pe contrasens, pe autostrada A10 Sebeş - Turda, la volanul căruia se afla un bărbat, de 72 de ani, din municipiul Blaj.
"Acesta ar fi circulat pe banda a 2-a, pe o distanţă de aproximativ 9 kilometri, iar mai mulţi conducători auto au semnalat prezenţa sa prin 112", a transmis IPJ Alba.
Potrivit sursei citate, conducătorul auto a fost sancţionat contravenţional, cu amendă în valoare de 1.305 lei. Complementar, a fost dispusă măsura reţinerii permisului de conducere, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, pentru 120 de zile.
Bărbatul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
Un motociclist a fost grav rănit, marţi seară, după ce a intrat în coliziune cu un TIR, accidentul având loc pe DN 1A, în comuna prahoveană Teişani.
Conform Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova, victima a suferit o secţionare completă a unui picior, de la nivelul genunchiului.
Motociclistul, în vârstă de 49 de ani, a fost transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale de specialitate.
Traficul în zonă este restricţionat, fiind dirijat de poliţiştii rutieri pe străzile adiacente din comuna Teişani, informează Poliţia Prahova, scrie Agerpres.
Întrebat dacă şoferii se pot civiliza doar cu amenzi, cu măsuri punitive, Titi Aur, expert în conducere defensivă, a dat un răspuns ferm: "Nu. Niciodată!".
"Acest fenomen, să nu îţi asiguri copilul, nu e cauzat de lipsa de dragoste faţă de copil sau de motive de acest gen. Singurul motiv pentru care se întâmplă asta e că cel de la volan nu crede că lui i se poate întâmpla ceva, nu conştientizează cât de periculos este.
Şi mai este coroborat şi cu pretenţia copilului, care nu a fost învăţat din prima să stea în scaunul de copil sau să poarte centura. Atunci, copilul vrea să fie lăsat liber, părintele, din comoditate şi lipsă de conştientizare, acceptă, şi îşi mai asumă şi gesturi extreme, cum e cazul celui care mergea cu 243 km/h cu doi copii neasiguraţi în maşină. E inconştienţă completă.
Pentru a diminua fenomenul nu există decât o singură cale: educaţie! Să fie cât mai mulţi conştientizaţi de ce li se poate întâmpla. Majoritatea celor care îşi asumă riscuri pe şosea o face pentru că nu crede că se poate întâmpla ceva rău.
Ce a fost pe Valea Oltului e oarecum din acelaşi motiv, în sensul că soţia şi copilul erau în spate. Dar la cum arăta maşina, nici dacă aveau centură sau scaun nu cred că se mai putea face ceva. Şoferul de TIR poate spune ce s-a întâmplat, dacă e depăşire, dacă a fost alunecare. Dar acolo, cinstit, puteau să fie asiguraţi în toate felurile, la cum arată maşina nu se mai putea face ceva. Dacă te opreşti brusc la o viteză de peste 67 km/h, nu mai contează. Apar leziuni interne grave, indiferent de maşină sau de cât de bună e centura", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News