Justiţia germană a deschis miercuri calea spre o nouă interdicţie de circulaţie pentru autoturismele vechi cu motor diesel în oraşul Mainz.
Interdicția a mai fost acceptată și în Stuttgart, Frankfurt şi Berlin, unde guvernul încearcă acum să dejoace aceste decizii foarte nepopulare, informează AFP. Într-un verdict foarte aşteptat, tribunalul administrativ din Mainz (vest) obligă municipalitatea să interzică circulaţia pe străzile sale a autoturismelor vechi cu motor diesel începând din septembrie 2019, exceptând situaţia în care ea va reuşi să amelioreze calitatea aerului până atunci.
Mainz se numără printre cele 65 de oraşe germane care depăşeau anul trecut normele europene privind emisiile de dioxid de azot, adică 40 de micrograme de NO2 pe metru cub, conform Oficiului german al Mediului. Justiţia administrativă a dat deja decizii asemănătoare pentru oraşele Stuttgart, Frankfurt şi recent Berlin, în timp ce Hamburg a decis din proprie iniţiativă să interzică maşinile vechi cu motor diesel pe două tronsoane din centrul oraşului. Însă, în condiţiile în care interdicţiile de circulaţie ameninţă zeci de oraşe germane, în frunte cu Munchen, unde concentraţia de NO2 urcă la 78 de micrograme pe metru cub, guvernul încearcă să le evite.
Merkel, promisiuni
Cu câteva zile înainte de alegerile regionale din landul unde se află oraşul Frankfurt, alegeri riscante pentru partidul conservator al Angelei Merkel, cancelarul federal a promis că va schimba legea pentru 'a împiedica peste tot' aplicarea acestei măsuri nepopulare. În pofida criticilor care s-au făcut auzite imediat după acest anunţ, perceput drept o manevră electorală cu bază legală suspectă, guvernul a anunţat miercuri că va examina viitorul text la 7 noiembrie, în Consiliul de Miniştri.
Guvernul federal consideră 'disproporţionate' interdicţiile de circulaţie pentru autoturismele vechi cu motoare diesel în cazul unei depăşiri uşoare a normelor de poluare, adică între 40 şi 50 de mg de NO2. În paralel, coaliţia formată de conservatori şi social-democraţi negociază în continuare cu constructorii de maşini pentru ca aceştia să aducă la normă pe cheltuiala lor maşinile vizate.
'Circa 2,2 milioane' de maşini Euro-5, din totalul celor 5,5 milioane care circulă în Germania, ar putea deveni astfel mai puţin poluante, a afirmat miercuri Steffen Seibert, purtătorul de cuvânt al Angelei Merkel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News