Italia subvenționează cu încă 100 de milioane de euro achiziționarea de mașini electrice de către cetățeni.
Italia alocă o sumă suplimentară de 100 de milioane de euro pentru a subvenționa în acest an cetățenii care doresc să cumpere vehicule mai puțin poluante, a declarat ministrul Industriei, Giancarlo Giorgetti, citat de Reuters.
Schema face parte dintr-un act normativ mai amplu de stimulare economică aprobat de cabinet.
Fondurile vor fi alocate în principal pentru achiziția de mașini electrice și hibrid, dar vor fi disponibile și pentru mașini mici și mijlocii Euro6 cu emisii reduse, vehicule comerciale și mașini second-hand, a declarat Giorgetti.
Un proiect preliminar văzut de Reuters înainte de decizia cabinetului prevedea o alocare de 300 de milioane de euro, dar guvernul a decis o valoare mai mică. Măsura se adaugă la cele 800 de milioane de euro pe care Roma le-a alocat în acest an pentru a ajuta la achiziționarea de vehicule cu emisii reduse.
Înmatriculările de autoturisme în Italia au scăzut cu aproape 33% în luna septembrie, potrivit datelor Ministerului Transporturilor din această lună. Scăderea este a treia contracție lunară consecutivă, în condițiile în care redresarea post-pandemică a fost împiedicată de o penurie globală de aprovizionare cu microcipuri, care îi împinge pe producătorii auto să reducă producția, scrie Mediafax.
Un subiect mai puţin discutat este cel al diferenţelor între anvelopele maşinilor electrice şi maşinilor convenţionale, pe benzină sau motorină.
Acestea sunt responsabile atât de performanțele unei mașini, cât și de siguranța în trafic, prin modul în care transmit puterea motorului la sol și cel în care asigură direcționarea și frânarea mașinii.
Mașinile electrice au mai multe caracteristici care le fac fundamental diferite de cele cu combustie, cel puțin din punctul de vedere al anvelopelor. Spre exemplu, mașinile electrice sunt semnificativ mai grele la dimensiuni similare, din cauza bateriilor. Volkswagen ID.3, un model compact, cântărește undeva între 1,7 și 1,9 tone, în timp ce un Golf cu caracteristici similare este mult mai ușor – între 1,2 și 1,5 tone, scrie promotor.ro (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News