Toyota Motor a transmis că va introduce baterii cu stare solidă de înaltă performanță și alte tehnologii pentru a îmbunătăți autonomia și performanța și pentru a reduce costurile vehiculelor sale electrice.
Producătorul auto japonez a declarat că își propune să lanseze bateriile de nouă generație începând cu 2026, încercând să cucerească consumatorii cu vehicule care oferă o autonomie de rulare mai lungă și timpi de încărcare mai scăzuți.
De asemenea, compania a transmis că dezvoltă o metodă de producere în masă a bateriilor cu stare solidă, pe care își propune să le comercializeze în 2027-2028.
Anunțul, care a venit cu o zi înainte de adunarea anuală a acționarilor Toyota, în care strategia și guvernanța vor fi analizate, a reprezentat cea mai completă dezvăluire de până acum a strategiei producătorului de automobile de a concura pe piața în creștere rapidă a vehiculelor electrice, unde și-a depășit rivalii.
Producătorul auto susține că va produce o mașină electrică cu o baterie litiu-ion mai eficientă, care ar avea o autonomie de 1.000 km. Prin comparație, versiunea cu rază lungă de acțiune a modelului Y Tesla, cel mai bine vândut vehicul electric din lume, poate rula aproximativ 530 km pe baza standardelor de testare din SUA.
Toyota nu a detaliat costurile așteptate sau locul de fabricație al noului său vehicul electric cu rază lungă de acțiune și nici unde va produce bateriile cu stare solidă de următoarea generație.
„Ne dorim să schimbăm viitorul cu BEV”, a declarat Takero Kato, președintele noii unități Toyota, BEV Factory, într-un videoclip postat marți pe canalul YouTube al producătorului auto.
„Vom lansa viitoarea generație de vehicule electrice, la nivel global, și ca o gamă completă pe piață începând cu 2026”, a spus Kato.
Toyota a detaliat, de asemenea, alte tehnologii pe care intenționează să le implementeze pentru a reduce costurile mașinilor electrice și bateriilor.
Producătorul auto s-a angajat să folosească o linie de asamblare „autopropulsată” pentru a reduce costurile de producție, adoptând o inovație inițiată de liderul american de vehicule electrice Tesla.
BEV Factory, înființată în mai, își propune să producă aproximativ 1,7 milioane de vehicule până în 2030, a spus Kato - aproximativ jumătate din cele 3,5 milioane de vehicule electrice pe care Toyota își propune să le vândă anual până în acel an.
În aprilie, producătorul auto a vândut 8.584 de vehicule electrice în întreaga lume, inclusiv sub marca sa Lexus, ceea ce a reprezentat pentru prima dată peste 1% din vânzările sale globale într-o singură lună.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu