Mașinile electrice care iau foc NU se sting simplu, cu apă și spumă. Tehnică diferită! "Riscul de reaprindere persistă 24 de ore"

Mașinile electrice care iau foc NU se sting simplu, cu apă și spumă / Foto: Pixabay
Mașinile electrice care iau foc NU se sting simplu, cu apă și spumă / Foto: Pixabay

Mașinile electrice se sting într-un mod diferit în cazul în care iau foc. Doar apa și spuma nu funcționează în cazul lor.

Intervenția în cazul unei mașini electrice care a luat foc este total diferită, pentru că bateria acestor autoturisme nu se stinge simplu, cu apă și spumă, ci trebuie scufundată, transmite PRO TV.  Aceste cazuri sunt foarte rare și se întâmplă doar dacă focul ajunge la baterie sau dacă aceasta are un defect.

Totuși, o astfel de situația s-a întâmplat  zile trecute în Dumbrăvița, județul Timiș. O mașină electrică a luat foc și cu toate că pompierii l-au stins, după câteva minute s-a aprins iar. Când au văzut acest lucru, pompierii au pus în practică o altfel de tehnică, folosită adesea în străinătate, unde sunt mai multe mașini electrice decât la noi. Au adus un container, au împins autoturismul înăuntru și au turnat apă până au acoperit bateria.

"Autoturismele sunt stinse prin imersie”

”Riscul de reaprindere persistă la mai mult de 24 de ore, astfel autoturismele sunt stinse prin imersie.”, a declarat Elena Megherea, purtător de cuvânt al ISU Timiș.

Este o tehnică diferită, pentru că bateria conține litiu - ion, iar în cazul în care focul ajunge la ea, stingerea este diferită.

”Când se defectează un element și se intră într-un scurtcircuit apare o degajare a electrolitului, este inflamabil și de aici toată problema. Nu se pot stinge cu apă și spumă, pentru că apa și spuma sunt bune conducătoare, pot produce efecte suplimentare.”, a explicat Nicolae Muntean, Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică.

Șofer: Riscul de incendiu la o mașină electrică este mult mai mic

Astfel de cazuri sunt însă foarte rare, dar cum numărul de mașini electrice este în creștere în România, autoritățile, dar și proprietarii autoturismelor ar trebui să fie pregătiți și pentru astfel de cazuri.

”Riscul de incendiu la o mașină electrică este mult mai mic decât la o mașină pe combustie, însă bateria reprezintă un risc dacă nu are un management termic corespunzător.”, a spus Tudor Marchiș, proprietar de mașină electrică.

În țările unde sunt mai multe mașini electrice pompierii au deja un echipament special pentru astfel de cazuri și pot interveni foarte rapid pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o mașină electrică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel