Analiștii susțin că, în ciuda pandemiei de coronavirus, au crescut vânzările la mașinile electrice și hybrid.
Mașinile electrice și hibride au căpătat tracțiune în rândul cumpărătorilor europeni în aprilie, în ciuda blocajelor coronavirusului. Asta înseamnă că producătorii de automobile pot evita amenzile potențiale în valoare de miliarde de euro dacă nu reușesc să reducă emisiile medii, scrie The Guardian.
Vehiculele electrice cu baterii și mașinile hibride plug-in au reprezentat 17% din vânzările de pe toate piețele europene, inclusiv Marea Britanie, în aprilie, conform datelor colectate de analiștii industriei Jato Dynamics. Asta înseamnă mai mult decât dublul cotei de piață de 7%, din aprilie 2019.
Datele arată că noii clienți au mai multe șanse să opteze pentru mașini electrice și hibride, chiar dacă vânzările globale au scăzut dramatic. Vânzările totale de mașini, inclusiv modelele pe benzină și diesel, au scăzut de la 1,34 milioane de unități în aprilie 2019 la 292.600 de vehicule în aprilie 2020, cel mai scăzut nivel din anii ’70, a spus Jato.
Vânzările de mașini hibride plug-in au crescut cu 7%, potrivit Jato. Volkswagen, Volvo și Ford au beneficiat de o creștere puternică a vânzărilor de hibrizi plug-in.
Datele sugerează că, în cazul în care câștigurile cotei de piață sunt menținute, producătorii de autovehicule înregistrează progrese în atingerea obiectivelor de reducere a cotelor emisiilor care au intrat în vigoare la începutul anului. Obiectivele se bazează pe emisiile medii ale tuturor automobilelor vândute în UE și Marea Britanie în 2020 și 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu