Acest lucru este dezvăluit de o nouă cercetare publicată în Cell Reports Physical Science, care a examinat substanțele chimice responsabile pentru mirosul mașinilor noi.
Dacă există un lucru asupra căruia aproape toți pasionații de mașini par să fie de acord, este mirosul interiorului unei mașini noi, o adevărată plăcere pentru unii, indiferent de preferințele personale pentru marcă sau model, potrivit unui articol publicat în Fan Page.
Acel amestec de mirosuri, imediat recunoscut, derivă din compușii volatili care sunt eliberați de materialele folosite în interiorul mașinii și care, potrivit rezultatelor unei noi cercetări publicate în revista Cell Reports Physical Science, pot avea totuși un impact semnificativ asupra calității aerului din interiorul habitaclului și prezintă un risc pentru sănătatea șoferilor și a pasagerilor.
Cercetătorii au descoperit de fapt că eliberarea unei serii de substanțe chimice responsabile de mirosul mașinilor noi poate depăși limitele de siguranță. Aceste substanțe pot include acetaldehida, benzenul, formaldehida, hexanalul și stirenul, dintre care multe sunt cunoscute a fi cancerigene și sunt eliberate în habitaclu printr-un proces cunoscut sub denumirea de eliberare de gaze.
Formaldehida, în special, a fost detectată la niveluri care au depășit standardele de siguranță cu 35%, în timp ce acetaldehida a fost găsită în concentrații cu 61% peste aceste limite. Benzenul, un cancerigen găsit în vopsea, benzină și țigări, a atins și el niveluri considerate periculoase.
Cercetările au arătat, de asemenea, că nivelurile acestor compuși variază în interiorul unei mașini cu geamurile închise, în funcție de faptul că este sau nu parcată la soare. Analiza a estimat apoi expunerea șoferilor de taxi și a pasagerilor (care petrec de obicei 11 ore și, respectiv, 1,5 ore în mașină pe zi) la compuși volatili, chiar și atunci când mașina este încălzită de soare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu