Consiliul Uniunii Europene a aprobat definitiv proiectul privind interzicerea motoarelor pe benzină, motorină şi hibride începând din 2035.
Conform noilor norme, dacă nu vor fi modificate în urma evaluărilor ulterioare, motoarele pe benzină, motorină sau de tip hibrid nu vor mai putea fi fabricate începând din anul 2035.
Polonia a votat împotriva măsurii, în timp ce România, Italia şi Bulgaria s-au abţinut de la vot.
În spațiul public din România nu a existat nicio dezbatere privind acest subiect. Nici Florin Spătaru, ministrul Economiei, nici Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, nu au comentat subiectul. DC News i-a trimis astăzi câteva întrebări lui Florin Spătaru, dar momentan nu am obținut răspuns.
Ar fi trebuit ca ministrul Economiei să iasă imediat și să dea mai multe detalii. Polonia, de exemplu, a votat împotrivă pentru că nu se află în situația Occidentului, statelor super bogate și super industrializate, care își permit un astfel de transport. În România, de exemplu, mai trebuie să treacă 20 de ani pentru a ajunge la viteza TGV din Franța.
De asemenea, nu avem stații de încărcat.
Iar să mergi cu Uber până la Iași, în loc de tren, te costă jumătate de salariu.
Florin Spătaru, ministrul Economiei, și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, ar trebui să iasă și să spună în cât timp vor face încărcarea rapidă la fiecare 60 de kilometri, așa cum vrea UE să creeze infrastructura pentru mașina electrică.
O altă întrebare este ce facem, de exemplu, cu Dacia Pitești? Se vor produce acolo mașini electrice?
Se pregătește România pentru acest șoc? Și dacă da, cum se pregătește?
Încă așteptăm aceste răspunsuri de la Florin Spătaru, ministrul Economiei.
România s-a abținut de la vot, nu a avut curajul să se opună, lucru care ne face să ne gândim că decizia de astăzi va avea un impact major asupra economiei și societății.
Pare ciudată că cei doi miniștri nu au comunicat nimic pe acest subiect. Cel puțin până acum.
Începând din anul 2035, în Uniunea Europeană vor putea fi fabricate doar autoturisme şi autoutilitare care să nu mai emită particule poluante. Vor putea fi fabricate motoare electrice, inclusiv prin tehnologii cu hidrogen, dar şi motoare cu ardere internă, utilizând doar combustibili sintetici ecologici. aceasta din urma tehnologie este insa contestată de ONG-urile de mediu, care o consideră costisitoare și poluantă. Pe de alta parte, mulți experți în domeniul auto se îndoiesc că va putea concura pe piață cu mașinile electrice, ale căror prețuri sunt așteptate să scadă în următorii ani.
Propunerea de a revizui standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor face parte din pachetul „Fit for 55”. Prezentat de Comisia Europeană in vara lui 2021, acest pachet va permite UE să îşi reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, şi să ajungă la neutralitate climatică în 2050.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu