Dumitru Bădrăgan, candidat PRU la Camera Deputaților, a declarat la DCNews Live că nu este de acord cu Master Planul Portului Constanța. Bădrăgan consideră o greșeală ca Portul să fie închis pe proiecte imobiliare.
Atunci când discutăm despre o nișare pe zona de agrement, ne putem referi la o anumită parte, nici 5% din Portul Constanța, pentru că această mică parte presupune Gara Maritimă, Poarta 1 pentru acces în Portul Constanța, dar și aceasta este discutabilă. Nu poți aduce turismul într-o zonă în care ai trafic de mărfuri comerciale. Portul Constanța prezintă multiple avantaje: este poarta de Est a Europei în ceea ce privește mărfurile comerciale, este legat foarte bine de restul Europei prin transportul pe Canalul Dunăre Marea Neagră și de Bulevardul European reprezentat de către dunăreni. Este legat de Europa prin infrastructura căilor ferate române, care, din păcate, la nivelul actual asigură o viteză medie de 30-40 km/oră, ceea ce este inacceptabil din punct de vedere al producătorilor europeni. Este legat prin infrastructura rutieră și trebuie să închidem acel canal rutier dintre Constanța și restul Europei. Mai avem aeroportul de la Kogălniceanu, care permite traficul de mărfuri ușoare dinspre Constanța către Europa și de asemenea importul.
Portul Constanța trebuie să rămână o adevărată poartă pentru mărfurile industriale, dezvoltarea turistică a Constanței presupunând accesarea altor zone la nivelul municipiului Constanța. A închide Portul pe proiecte imobiliare, o nișă de agrement, presupune o greșeală din punct de vedere al investițiilor, al infrastructurii și al potențialului economic.
Dacă nu legi Portul de Europa, dacă nu îi creezi condițiile ca mărfurile să vină și să plece repede, îl izolezi. Îl faci un mamut mort. , a declarat Dumitru Bădrăgan, în cadrul unui interviu la DCNews Live.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News