Experiența plăților pentru produse și servicii online ar putea fi mult diferită în următorii ani.
Începând din 2030, Mastercard nu va mai solicita europenilor să introducă manual datele cardului atunci când fac check-in online – indiferent de platforma sau dispozitivul pe care îl folosesc, relatează CNBC.
Mastercard a anunțat marți că, până în 2030, toate cardurile pe care le va emite în rețeaua sa din Europa vor fi tokenizate. Cu alte cuvinte, în loc de numărul de card de 16 cifre pe care suntem obișnuiți cu toții să îl folosim pentru tranzacții, acesta va fi înlocuit cu „un token” generat aleatoriu.
Compania a declarat că a lucrat cu bănci, fintechuri, comercianți și alți parteneri pentru a elimina treptat, până în 2030, introducerea manuală a datelor cardurilor pentru comerțul electronic în Europa, în favoarea unui buton cu un singur clic pe toate platformele online. Acest lucru va asigura că cardurile consumatorilor sunt sigure împotriva tentativelor de fraudă, spune Mastercard.
Utilizatorii nu vor trebui să continue să introducă parole de fiecare dată când încearcă să efectueze o plată, deoarece Mastercard introduce chei de acces care înlocuiesc parolele. De asemenea, va permite clienților să efectueze plăți cu un singur clic la finalizarea comenzii folosind autentificarea biometrică cu amprentă.
Cardurile stocate pe pagina comerciantului sau în portofelul electronic prin tokenizare pot fi actualizate automat oriunde sunt stocate, atunci când sunt înlocuite sau reînnoite. Mastercard spune că tokenizarea 100% pe site-urile de comerț electronic va reduce în mod dramatic ratele de fraudă.
Potrivit firmei de cercetare de piață Juniper Research, este așteptat că pierderile din fraudarea plăților online vor depăși 91 de miliarde de dolari până în 2028 – însumând peste 362 de miliarde de dolari la nivel global în următorii cinci ani.
Adoptarea tokenizării, spune Mastercard, a crescut cu o rată de 50% în fiecare an și acum asigură aproximativ 25% din toate tranzacțiile de comerț electronic la nivel global în rețeaua sa. Mastercard a declarat că implementează schimbarea în Europa, deoarece continentul a fost de multă vreme un lider în inovațiile în materie de plăți, cum ar fi plățile contactless și serviciile bancare online, care le-au permis utilizatorilor de servicii bancare să partajeze datele conturilor lor pentru a accesa noi produse financiare.
„În Europa am văzut că tokenizarea a câștigat avânt în ecosistem, confortul și ratele reduse de fraudă se văd de la sine”, a declarat Valerie Nowak, vicepreședinte executiv pentru produse și inovație la Mastercard Europe, într-un comunicat. „Suntem încrezători că atingerea acestei viziuni până în 2030 este un câștig pentru cumpărători, retaileri și emitenții de carduri deopotrivă.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News