EXCLUSIV  Măsură luată de Suedia în anii '70 pentru a reduce numărul accidentelor pe şosele alunecoase. "Autorităţile locale au avut trei ani la dispoziţie"

Fotografie de la Mihis Alex, Pexels
Fotografie de la Mihis Alex, Pexels

Documentarul "Sânge pe Şosea" a fost difuzat în cadrul emisiunii DC Conducem. Titi Aur a mers în Suedia pentru a afla ce anume face această ţară cea mai sigură din punct de vedere rutier. 

Iar Magnus Ohrstrom, directorul circuitului Ring Knutstorp, cel mai mare şi mai vechi circuit de curse din Suedia, a spus care este măsura luată de suedezi încă din anii 1970 pentru a reduce numărul accidentelor pe şosele alunecoase, fie în condiţii de ploaie, de polei sau de ninsoare. 

"În anii '70 a fost dezvoltat ceva numit slippery track, adică pistă alunecoasă. Asta după ce autorităţile şi-au dat seama că, după ce luai licenţa de conducere, aveai nevoie să ştii cum acţionează maşina pe suprafaţă alunecoasă. Aşa că au trebuit să construiască aceste piste artificiale alunecoase, iar autorităţile locale au avut trei ani să facă asta. Astfel, în 1978 a fost finalizată pista alunecoasă de la Ring Knutstorp. 

De atunci, efectuăm exerciţii cu elevii care urmează să obţină permisul de conducere şi vor să se simtă în siguranţă atunci când vremea este nefavorabilă", a declarat Ohrstrom. 

Ce învaţă un cursant al şcolii de şoferi în Suedia 

"Putem spune aşa. Că de la o vârstă fragedă, chiar de la grădiniţă şi clasele primare, începe informarea. Ce reguli se aplică, cum ar trebui să se deplaseze pe stradă pentru a fi în siguranţă. Există şi şcoli de circulaţie făcute special pentru copiii mici, unde în loc de maşini se folosesc biciclete. Se implementează acest lucru de la o vârstă foarte fragedă pentru a informa copiii despre riscurile care există pe drumuri şi la ce ar trebui să se gândească pentru a face faţă în anii copilăriei.

La şcoala de şoferi se începe cu un instructor şi un curs de bază. Vei primi astfel informaţii despre paşii necesari pentru obţinerea permisului de conducere. Apoi ai partea teoretică, trebuie să fii în stare să parcurgi anumite exerciţii, să înţelegi textele respective şi să poţi susţine anumite teste pentru a arăta că ai cunoştinţele necesare, după care vei da un test de teorie.

Exerciţii de condus sunt, de asemenea, împărţite în etape. Există exerciţii de trafic prin oraş, pe drumuri regionale, pe autostradă, diferite situaţii în trafic, condus noaptea, iar apoi trecem la ceea ce numim educaţie privind riscul în trafic.", a declarat Tino Carrasco, director Educaţie Rutieră la Ring Knutstorp. 

VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel