ANPC a anunțat, prin conducerea sa, că dorește să facă schimbări pentru consumatori, în acord cu furnizorii, astfel încât să evite sancțiunile aplicate în domeniul energiei în paralel cu o mai bună protecție a consumatorului.
Vicepreședintele ANPC, Mihai Culeafă, a declarat, într-o conferință de presă, că au fost identificați mai mulți operatori economici care nu au aplicat prevederile Ordonanței 118/2021: ”În ceea ce privește compensarea și plafonare au fost stornate foarte multe facturi și când spun foarte multe, doar la un singur operator au fost stornate peste 2.239.000 de facturi.” Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a explicat, adresându-se furnizorilor, că autoritatea nu vrea în primul rând să dea amenzi, scopul fiind doar protejarea consumatorilor.
”Autoritatea va elabora o modalitate de întocmire a actelor de control pentru a fi siguri că avem de data aceasta o abordare unitară. Vom sta de vorbă cu fiecare dintre furnizori. Unele dintre doleanțele acestei autorități este aceea de a fi siguri că încă de mâine lucrurile prevăzute de Ordonanța 3/2022 vor fi implementate corespunzător.” a declarat șeful ANPC.
Citește și: Anunț pentru 2,2 milioane de abonați ai Electrica Furnizare. Ce se întâmplă cu FACTURILE
Horia Constantinescu a mai spus va face un apel către operatorii economici ”să găsească o modalitate ca, odată cu emiterea noilor facturi, să transmită consumatorilor o modalitate clară de citire pe înțelesul tuturor (n.r. a compensărilor).”
Reprezentantul ANPC a mai spus că: ”Va trebui să educăm consumatorii să învețe să poată închide lumina în camera unde aceștia nu își mai desfășoară activitatea, să poată să evalueze corespunzător modul în care își încălzesc locuința, pentru a fi siguri că nu vor apărea costuri mai mari decât cele estimate de aceștia”. El a rugat furnizorii de utilități să găsească o metodă de evaluare a consumului de referință.
Constantinescu a subliniat și că încă există facturi disproporționate la nivelul țării. O altă chestiune abordată a fost situația citirii eronate a contoarelor și a sugerat ”un soft de alarmare în așa fel încât să luăm măsurile înaintea emiterii facturilor” și a continuat spunând că: ”Nu au fost puține situațiile în care persoane vârstnice sau persoane cu venituri reduse să primească facturi ce au condus la o stare nu numai de agitație la o stare disproporționată total de momentul în care știi că iei în calcul să achiți o factură pentru că sumele menționate în acestea reprezentau efectiv un șoc pentru cei care le au primit”.
Reprezentantul ANPC a încheiat spunând că: ”Ne dorim să găsim o cale de colaborare și să evităm pe cât posibil să aplicăm sancțiuni, pentru că soluția nu este aceasta, nu va fi niciunul dintre consumatori mai fericit că are o factură foarte mare, dar că autoritatea în zona protecției consumatorului a aplicat o sancțiune. Nu ne dorim să aplicăm sancțiuni decât acolo unde situația o cere și este imperativă această măsură.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News