Prima aplicaţie de mobil destinată pregătirii medicilor rezidenţilor în medicină de urgenţă, medEasy, a fost lansată, marţi, la spitalul Floreasca, în prezenţa şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, care a subliniat că aceasta este o foaie de parcurs pentru medicii rezidenţi, care le va permite să raporteze procedurile medicale mai uşor şi mai rapid.
"(...) Noi am vrut să aducem o mai bună calitate şi o mai bună interacţiune între medicul rezident şi cel care îl pregăteşte în domeniul medicinei de urgenţă. Deci, este o aplicaţie care este închisă pentru medicii rezidenţi, nu este deschisă populaţiei. Este o aplicaţie care o să ne ajute foarte mult să creştem calitatea în pregătire. (...) Iniţial, medicii rezidenţi introduceau pe calculator pentru a urmări procesul lor de pregătire. (...) Qualitance au fost alături de noi când s-a discutat ideea acestei aplicaţii, care să se lege de programul iniţial şi să devină o interfaţă mult mai uşoară pentru rezidenţi şi pentru formatori, folosind telefonul. Rezidentul poate să introducă ce a făcut, formatorul lui vede ce a trecut, îl validează şi atunci noi ştim timp de cinci ani, cât rezidentul este în pregătire, ce a făcut şi la ce s-a expus", a declarat Raed Arafat la lansarea aplicaţiei mobile de către DSU şi Qualitance, aceasta urmând să fie gratuită.
Aplicaţia poate să fie folosită şi de alte programe de rezidenţiat şi va reprezenta un istoric al intervenţiilor pe care le fac rezidenţii, fiind impuse bareme pentru fiecare procedură.
Manevrele contabilizate
"Avem formator pentru fiecare grup de rezidenţi şi trebuie să ştim dacă rezidentul este pregătit bine când ajunge la examen final, care este unul greu, rata de trecere nu depăşeşte 70% în primă încercare. Deci, această aplicaţie ne va ajuta să vedem că rezidentul a fost expus în timpul pregătirii sale la manevrele pe care trebuie să le ştie. Există un barem pentru fiecare lucru pe care trebuie să-l ştie. De exemplu, cerem 40-50 de intubaţii, sub anestezie, drenaj toracic - trebuie să fie minim făcute 10. Acestea toate o să figureze ca un istoric, ca o foaie de parcurs a rezidentului pentru cel care-l examinează sau care-i validează stagiile făcute", a explicat Arafat.
El a subliniat că aplicaţia este uşor de folosit şi de către medicul rezident, şi de către coordonator, acesta putând să-i transmită medicului rezident anumite mesaje.
"Până acum, ei lucrau, erau ocupaţi, până ajungeau la un calculator să-l deschidă, să intre cu parolă, după care să introducă datele, de multe ori uitau, făceau după două-trei zile, uitau anumite manevre. Acum, nu-l costă decât să ridice telefonul în câteva minute de pauză, să introducă câteva lucruri care durează 1-2 minute, este autentificat în telefonul lui şi aşa îşi păstrează munca lui la zi în faţa instructorului. (...) Un rezident care nu raportează deloc e una din două: fie că nu raportează dar face, dar trebuie văzut de ce nu raportează, sau chiar nu face nimic şi atunci e un semn de alarmă pentru instructor să-l caute pe rezident să vadă de ce nu face ce trebuie făcut într-un anumit interval de timp", a adăugat Arafat, precizând că 340 de medici rezidenţi făceau raportări în forma veche.
Nu este obligatoriu
Întrebat dacă această aplicaţie este obligatorie, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă a spus: "În primă fază o să fie un proiect pilot, o să recomandăm aşa cum am recomandat şi sistemul anterior. (...) Nu există o dispoziţie sau un ordin, dar noi sperăm ca toată lumea să înţeleagă că este în favoarea lor acest lucru. Dacă vedem că sunt unii care nu vor să-l folosească - şi totuşi este necesar să avem datele -, poate că trecem şi la partea de obligativitate. Acum este o recomandare să fie folosită".
Potrivit acestuia, utilizatorii aplicaţiei vor folosi un număr de registru prin care se poate verifica dacă acesta se potriveşte cu cazul raportat, ceea ce nu va permite ca mai mulţi rezidenţi să raporteze aceeaşi procedură, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu