Una dintre consecinţele pozitive ale pandemiei este faptul că medicii au devenit noii influenceri, formatorii de opinie, în dauna celebrităţilor sau a diverşilor bloggeri şi vloggeri care ne învăţau ce să măncăm sau cum să ne îmbrăcăm.
După ce preşedintele SUA, Donald Trump, a indus ideea că injectarea cu dezinfectant ar putea fi o soluţie contra coronavirusului, gastroenterologul Austin Chiang, din Philadelphia, a ştiut imediat că trebuie să reacţioneze. Acesta a postat un clip video pe twitter, în care a spus "Promit că nu mă voi preface că ştiu să conduc o ţară, dacă ei nu se prefac că ştiu să practice medicina". Clipul său a adunat zeci de mii de vizualizări şi comentarii.
Chiang face parte din noua generaţie, conform technologyreview.com, şi şi-a făcut conturi pe TikTok, Instagram şi Youtube, unde vorbeşte cu fanii săi. Şi, în timp ce medicii făcuţi celebri de televiziuni au trebuit să îşi ceară scuze pentru modul în care au privit evoluţia coronavirusului, cei din noua generaţia se poziţionează diferit.
"Cred că lipsa medicilor de calitate pe social media a dus la o creştere a influencerilor care promovează leacuri miraculoase şi ceaiuri de detoxifiere şi toate aceste lucruri. Până acum câteva săptămâni, reţelele sociale au reprezentat o gaură neagră unde medicii nu îşi aveau locul, pentru că nu voiau să fie percepuţi ca lipsiţi de profesionalism. Rezultatul a fost creşterea numărului de informaţii false", a explicat Mikhail Varshavski, medic de familie din New Jersey, cu mai mult de 5 milioane de urmăritori pe Youtube.
Una dintre provocările întâlnite de medicii care devin influenceri a fost legată de branding şi de bani. Personalităţi precum Varshavski pot face ca informaţiile exacte să devină interesante, devenind influenceri, dar trebuie să facă asta fără a intra în nisipurile mişcătoare ale eticii şi moralităţii.
"Transformarea în branduri poate să îi ducă pe oameni în direcţii greşite. Asta pentru că unii urmăritori deja ne aliniază cu Big Pharma, şi ultimul lucru pe care îl vrem este ca ei să creadă că noi vindem un produs sau o idee", a declarat Chiang.
Varshavski, spre exemplu, a afirmat că trebuie să aibă grijă ca sponsorizările pe care le primeşte să nu pară sponsorizări medicale. Cu toate astea, ambii specialişti afirmă că riscurile sunt meritate, mai ales dacă medicii care au conturi pe reţelele de socializare îi ajută pe oameni să găsească informaţiile reale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu