Reprezentanții companiei Mercedes-Benz dezmint informația conform căreia divizia de camionete va fi vândută.
Mercedes-Benz a dezminţit informaţiile apărute în presa germană conform cărora acesta ar evalua vânzarea diviziei de camionete, în condiţiile în care producătorul auto anunţase că va prioritiza vânzările de maşini premium şi vehicule electrice în 2022, transmite Reuters și Agerpres.
Săptămânalul Manager Magazin informase, citând surse din Consiliul de supervizare, că o posibilă vânzare a diviziei de camionete - anterior văzută ca esenţială - este discutată ca o măsură de ultimă instanţă.
"Aceasta este o pură speculaţie pe care o dezminţim în mod expres", a precizat un purtător de cuvânt al grupului german.
În mai, Mercedes-Benz anunţase că se va concentra pe segmentul de lux şi va reduce unele modele "entry-level" cu marje de profit mai reduse, ca parte a planului de aloca 75% din investiţii spre maşinile premium şi cel mai bine vândut segment: modelele C-Class şi E-Class.
În 2021, divizia Mercedes-Benz Cars & Vans a realizat un profit ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) de 13,9 miliarde de euro, de la 6,8 miliarde de euro în anul precedent, deşi vânzările au scăzut cu 5%.
Câştigurile au fost stimulate de vânzările de maşini premium şi vehicule electrice, care au crescut semnificativ faţă de 2020. Astfel, în 2021, vânzările de maşini premium au crescut cu 30%, iar cele de vehicule electrice cu 64%.
"Ne concentrăm pe eficienţa costurilor şi gestionarea lanţului de aprovizionare, iar priorităţile noastre sunt accelerarea ofensivei electrice, a planurilor privind maşinile autonome şi axarea pe afacerea noastră de maşini de lux", a afirmat recent directorul general Ola Kaellenius.
Pentru acest an, Mercedes-Benz estimează o creştere uşoară a veniturilor, comparativ cu 2021, în urma atenuării perturbărilor din lanţul de aprovizionare, dar a avertizat că este prea devreme să previzioneze când se va încheia deficitul global de semiconductori.
Este vorba despre unitatea 1.2 TCe, care se regăsește și pe unele dintre modelele Dacia. Problema acestui propulsor este legată de consumul excesiv de ulei, ceea ce poate provoca probleme de fiabilitate. Unitatea este comercializată și sub denumirea de 1.2 DiG-T pe modelele Nissan, scrie promotor.ro.
Este vorba mai exact de unitățile produse de Renault și Nissan în perioada 2012-2016. Modelele care s-ar fi confruntat cu această problemă ar fi Renault Clio IV, Renault Captur, Renault Scenic, Dacia Duster I și Dacia Lodgy.
Deocamdată, clienții lui Leguevaques nu încearcă să obţină despăgubiri financiare. Dar, ca un prim pas, aceștia încearcă să obţină dovezi pentru revendicările lor. Ei spun că producătorii ar fi trebuit să demareze o procedură de rechemare în service atunci când au descoperit că există probleme la motoarele pe benzină de 1,2 litri. Acesta a fost utilizat pe circa 400.000 de vehicule din Europa, între octombrie 2012 şi iunie 2016. Cei de la Renault au recunoscut nu demult că acest tip de motor, produs în Spania şi în Marea Britanie, consumă prea mult ulei. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu