Compania Mercedes vrea să breveteze o nouă tehnologie, care să dezumfle roţile maşinilor în caz de urgenţă. În acest context, Titi Aur a explicat pentru DC NEWS care este presiunea corectă în anvelope pentru a rula în condiţii de siguranţă.
Producătorul din Stuttgart a depus recent la Oficiul Mondial pentru Proprietate Intelectuală un brevet prin care patentează un dispozitiv de frânare de rezervă, care îl va ajuta pe cel de la volan în situații de urgență, scrie Promotor.ro.
Acest dispozitiv ar urma să fie conectat la valvele anvelopelor, iar dacă sistemul de frânare va ceda la o manevră de urgenţă, acest dispozitiv va acţiona prin dezumflarea roţilor, pentru ca maşina să poată încetini în siguranţă.
Odată cu scăderea presiunii în roţi, cauciucul se poate desprinde de pe jantă, ceea ce înseamnă că vehiculul poate fi scăpat de sub control. Dar cei de la Mercedes au anticipat problema şi au anunţat că acest dispozitiv va fi montat pe toate roţile, pentru ca dezumflarea să se facă în mod controlat.
"Cu roţile trebuie să mergem de fiecare dată cu presiunea corectă. Aceasta este dată de producătorul maşinii pentru un anumit fel de anvelope. Fiecare producător de maşină face diferite teste cu una, două, trei mărci de anvelope, împreună cu producătorii de anvelope. O anvelopă, când o vedem noi la maşină, arată a fi neagră şi rotundă. În interior e o poveste întreagă. Fiecare are ceva aparte, poate fi făcută cu pânză, kevlar, plasă, cu unul, două, şapte, nouă, straturi de cauciuc, poate fi tratată la diferite temperaturi. Nu mai vorbim de profil şi duritate.
Această proiectare a anvelopei se face în funcţie de caracteristicile maşinii pe care va fi montată. Începând de la viteza maximă cu care se va merge. De asta e şi viteza trecută pe anvelope. Nu putem merge cu unele făcute pentru viteză maximă de 160 km/h pe maşini care merg cu 250 km/h. Se fac apoi în funcţie de greutate, de geometria maşinii, şi mulţi alţi parametri. Producătorul maşinii şi producătorii de anvelope decid cu ce încalţă maşina respectivă şi la ce presiune trebuie să mergem cu anvelopele respective în diferite situaţii. Pentru că atunci când pneul calcă pe asfalt, trebuie să calce pe toată suprafaţa de aşezare, care nu e mai mare de o palmă de om. Suprafaţa de contact trebuie să fie ideală. Dacă presiunea e mai mare decât trebuie, maşina va rula mai uşor, dar va fi o păcăleală de moment. Anvelopele se vor uza pe mijloc şi nu vom avea aderenţă bună în situaţii limită.
Dacă presiunea e puţin mai mică, anvelopa va călca pe margini. Deci o vom uza iar mai repede! Vom avea o aderenţă mai mică, o derivă a maşinii, o ţinută de drum mai proastă.
Pentru a merge în condiţii de siguranţă, trebuie să avem presiunea corectă. Iar asta nu e presiunea 2,2, pe care o face băiatul de la vulcanizare. E cea dată de producătorul maşinii, şi e trecută fie pe stâlpul maşinii, pe capacul de la rezervor sau în cartea tehnică. Şi mai sunt două condiţii: să avem presiunea corectă pentru greutatea din acel moment a maşinii şi să avem anvelopele corecte", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News