Decizia autorităţilor germane de a extinde până în 18 aprilie restricţiile şi a închide magazinele de Paşte ar putea împinge spre faliment mai multe afaceri şi va fi contraproductivă deoarece va încuraja oamenii să-şi facă cumpărăturile cu mult timp înainte, au avertizat marţi grupurile de lobby, transmite Reuters.
Majoritatea magazinelor vor fi închise şi serviciile religioase anulate în weekendul de Paştele catolic şi protestant, între 1 şi 5 aprilie, în cadrul unei perioade de restricţii înăsprite pentru a opri creşterea numărului infecţii cu COVID-19, a anunţat marţi cancelarul german Angela Merkel.
Înăsprirea restricţiilor ce vizează viaţa publică şi activitatea economică vin în contextul evoluţiei celui de-al treilea val al pandemiei de coronavirus. Asociaţia retailerilor germani (HDE) a apreciat că 54% magazinele care vând articole de modă se confruntă cu pericolul insolvenţei, după 100 de zile de restricţii.
'După un an cu coronavirus, situaţia multor retaileri este disperată. Nu mai sunt speranţe că vor supravieţui din punct de vedere economic acestei crizei', a afirmat preşedintele HDE, Stefan Genth.
Numărul persoanelor infectate în Germania ajunsese marţi la 2,674 milioane iar numărul deceselor la 74.964. Rata de incidenţă a urcat marţi la 108 cazuri la 100.000 de persoane, de la 107,3 cazuri la 100.000 de persoane luni.
Genth a declarat că autorităţile de la Berlin 'au o viziune limitată', concentrându-se doar pe rata de incidenţă şi nu pe alte cifre, iar mulţi retaileri au luat măsuri pentru a limita riscul infecţiei în timp ce oamenii îşi fac cumpărăturile.
Asociaţia turismului german şi-a exprimat dezamăgirea faţă de noile decizii, apreciind că este de neînţeles cum au fost permise vacanţele la Mediterana în timp ce au fost anulate călătoriile interne în sistem self-catering.
'Nu mai poţi justifica asta în mod credibil', a spus Dirk Dunkelberg, adjunctul directorului, Asociaţiei, la postul de radio SWR, avertizând că multe afaceri din industria turismului nu vor supravieţui în urma extinderii restricţiilor.
Şi Asociaţia constructorilor şi distribuitorilor auto din Germania (ZDK) a criticat înăsprirea restricţiilor şi a avertizat că va urma un val de falimente. 'Dacă dealerii auto nu contribuie practic cu nimic la infecţii, cum se presupune că închiderea lor ar ajuta la ţinerea sub control a virusului?', i-a întrebat preşedintele ZDK, Juergen Karpinski, pe reprezentanţii trustului de presă Funke Mediengruppe, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu