Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare mâine şi este valabil până în decembrie anul viitor.
Trenurile InterCity revin la CFR Călători după o pauză de opt ani şi vor circula pe trei magistrale. Viteze mai mari, 140-160 km/oră se înregistrează doar pe relaţia Braşov-Bucureşti-Constanţa, unde linia este parţial modernizată. "Tomis Express", legătura Braşov-Constanţa, face patru ore şi jumătate.
Iar de la Bucureşti la Cluj-Napoca, pe traseul de 500 de kilometri, trenul botezat "Avram Iancu" face opt ore şi jumătate, pentru că are doar trei opriri pe traseu: la Ploieşti, Braşov şi Teiuş. Preţurile sunt cu cincisprezece la sută mai mari decât la trenurile InterRegio, dar sunt asigurate servicii mai bune, spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători.
"Discutăm aici de linia şi relaţia cea mai lungă Bucureşti-Cluj, Bucureşti-Arad, unde o parte din lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem relaţia Braşov-Constanţa, foarte solicitată în ultimul timp. Faţă de trenurile InterRegio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort: wi-fi în tren, vor fi vagoane cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop", a spus Adrian Vlaicu.
Trenul "Prietenia", Bucureşti-Chişinău, respectiv, trenul Iaşi-Ungheni vor circula în fiecare zi, iar la vară se aşteaptă şi redeschiderea rutelor spre Salonic şi Istanbul.
Citește și:
De ce simţi că "îmbătrânești" în tren? Un nou studiu arată cum se dilată timpul
O echipă de psihologi de la Universitatea Harvard a analizat ce poate face aglomerația socială și ce legătură are cu modul în care trece timpul, perceput de oameni. Fiindcă testele au fost realizate cu tehnologia VR, nu se știe dacă acest lucru se întâmplă și atunci când vorbim despre situații reale, însă.
Supraaglomerea din vagoane alterează percepția timpului
Pentru a testa teoria, ei au folosit o simulare VR a călătoriilor cu trenul. Participanții au călătorit cu trenul virtual timp de 60, 70 sau 80 de secunde, cu niveluri de aglomerație variind de la 35 la 175 de pasageri, într-un singur vagon.
Foarte important este că au fost colectate, de asemenea, inclusiv date cu privire la ritmul cardiac, din timpul călătoriei, iar ulterior participanții au fost rugați să descrie cât de plăcută sau neplăcută a fost călătoria virtuală, precum și să facă tot posibilul pentru a ghici cu exactitate cât de mult a durat aceasta.
„Am emis ipoteza că aglomerarea socială într-un context virtual valid, din punct de vedere ecologic, duce la sentimente negative care, la rândul lor, duc la o durată prelungită percepută”, a explicat echipa, în acest studiu.
Participanții au estimat că, în cazul călătoriilor aglomerate, timpul s-a „lungit” cu 10%, față de celelalte cazuri.
„Rezultatele au arătat că nivelul de aglomerație din interiorul vagonului a avut un efect semnificativ asupra percepției cuiva, atunci când este vorba despre timpul petrecut în tren. Un pasager suplimentar pe metru pătrat, în medie, a crescut durata percepută a unei călătorii de 1-2 minute cu aproximativ 1,8 secunde”, s-a concluzionat, de asemenea. Citește mai departe>>
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu