Sunt mai multe metode prin care poţi distruge ambreiajul şi cutia de viteze a maşinii.
“Dar nu apăs”, se apără șoferii care fac asta. Poate nu-și dau seama, dar uneori, aplică presiune asupra pedalei și frecare asupra discului de ambreiaj. Acest gest te va trimite rapid în service cu discul de ambreiaj uzat prematur.
Mulți instructori încă îi învață așa pe elevi: ambreiaj-frână atunci când vor să reducă viteza sau să oprească. Singurul efect va fi uzarea prematură a ambreiajului. Evident, faci acest lucru doar pentru a alege treapta potrivită în funcție de viteza la care ajungi și de ceea ce îți indică turometrul. Multe dintre mașinile noi îți sugerează treapta potrivită.
Atunci când folosești o mașină cu transmisie automată, mereu cuplezi Park când parchezi. În cazul cutiilor manual, este suficient să cuplezi frâna de parcare și treapta întâi sau marșarierul.
Schimbătorul de viteze nu este cotieră. E obositor la drum lung să ții mâna dreaptă în aer. Dar presiunea pe care o aplici continuu schimbătorului are efecte negative asupra cutiei. Mai mult, este mai sigur dacă ai ambele mâini pe volan în cea mai mare parte din timp atunci când te afli în mers, scrie promotor.ro.
Mulți dintre cei care așteaptă schimbarea culorii semaforului țin mașina în viteză și piciorul pe ambreiaj. E o presiune inutilă aplicată pe ambreiaj. Poți în schimb să pui transmisia pe liber și, dacă vrei un moment de pauză, să tragi frâna de mână pentru a te asigura că mașina nu pleacă de pe loc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu