Stația de metrou "Piața Română" trebuia să fie cu totul altceva. Marius Marinescu a dezvăluit ordinul pe care l-a primit de a schimba planul în ultima clipă.
Stația de metrou Piața Română a părut după o decizie de moment. Motivul dimensiunilor extrem de reduse este că acolo ar fi trebuit să existe o subtraversare. Marius Marinescu a fost martor la schimbarea planului.
"Din cauza asta a dat drumul la stația de metrou"
"Are o poveste foarte interesantă, trebuia să fie altceva. Eram în 1986, construiam prelungirea Bulevardului Dacia pe deasupra din Romană și până în Griviței. Primul vice al Capitalei, Nicolae Necșoiu se afla la fața locului. După amiază, în drumul său spre casă, Ceaușescu oprește la șantierul nostru. Coloana oficială abia se mai vedea din cauza prafului de la demolări.. Vine către noi (n.r. Ceaușescu), dă mâna tovărășește mai întâi cu Necșoiu și apoi cu mine. Mișca mâna de sus în jos, cu fermitate, așa cum se dădea odată. L-a întrebat pe Necșoiu 'Ce faceți aici?' și Necșoiu a aruncat vina pe mine: 'Păi să vă spună tovararășul Marinescu că dânsul răspunde de obiectiv'. Eu am răspuns: 'Vă raportez că facem prelungirea bulevardului Dacia, avem termen de 30 de zile, două benzi dus, două benzi întors' și replica lui Ceaușescu nu a întârziat 'Da e foarte bine și eu m-am gândit să fac o subtraversare, dar dacă ați făcut-o voi aici, dau drumul la stația de metrou'. Din cauza lipsei unui proiect inițiat adecvat, Ceaușescu a dat drumul la construirea acestei stații de metrou prevăzută cu peron foarte îngust. Unii îi spun stația morții întrucât aici se înregistrează cele mai multe sinucideri din rețeaua metroului. Nefericiții, practic, nu pot fi salvați din cauza coloanelor și a îngustimii peronului", a declarat Marius Marinescu pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu