Europarlamentarul Corina Crețu spune că România poate pierde, din cauza lentorii și indolenței autorităților, peste jumătate de miliard de euro din banii necesari pentru metroul spre Aeroportul Henri Coandă.
Corina Crețu atrage atenția, într-o postare pe Facebook, că România poate pierde peste jumătate de miliard de euro necesari construirii magistralei M6 de Metrou:
„Din păcate, temerile mele s-au adeverit: lentoarea și indolența autorităților au făcut ca România să se afle în situația de a pierde peste jumătate de miliard de EUR pentru linia de metrou M6 din Capitală. Cineva trebuie să le dea explicații bucureștenilor
În 2019 am aprobat, în calitate de Comisar European, peste 517 milioane EUR pentru linia de metrou M6 (între stațiile 1 Mai - Tokyo). Acest proiect major a fost parte a Programului Operațional Infrastructură Mare și prevedea construcția a 6 kilometri din linia de metrou, șase noi stații de metrou subterane, precum și achiziționarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă în 2019. / https://bit.ly/3hSQBJQ
În 2020, văzând că nu există niciun contract semnat pentru M6 (deși licitația era lansată încă din martie 2019), am atenționat asupra faptului că România riscă să piardă banii alocați. / https://bit.ly/3rrKrDy
În 2021, acum câteva luni, am lansat un apel către autorități să urgenteze întregul proces, pentru că angajamentul era ca până anul viitor, acest proiect să fie finalizat, ceea ce părea tot mai nerealist. / https://bit.ly/3kKVkPG
Săptămâna aceasta a devenit aproape cert faptul că toate aceste întârzieri fac imposibilă respectarea termenului de implementare a proiectului: stabilit la 4 ani și jumătate de către autoritățile române. / https://bit.ly/2TvHqFS
E foarte trist faptul că proiecte de o asemenea anvergură sunt pierdute. Sper ca bucureștenilor să le fie date explicații pentru această situație, care nu va ușura sub nicio formă transportul spre Otopeni sau traficul de pe DN1 - ba chiar din contră.
Mă tem, totodată, ca acesta să nu fie doar unul dintr-un șir mai lung de proiecte cu privire la care aflăm că România pierde finanțarea europeană...“, a scris, pe Facebook, europarlamentarul Corina Crețu.
Pentru Magistrala M6, România beneficiază și de 300 de milioane de euro dintr-un împrumut acordat acum mai bine de 10 ani de Guvernul Japoniei. Demararea acestui proiect ar fi un semnal pozitiv pentru Japonia, care are o experiență proastă în ceea ce privește cooperarea cu autoritățile din România.
Turcii de la Alsim Alarko lucrează și la Autostrada de Centură, după ce au inaugurat șantierul cu artificii, în 2020. Contractul pentru noua linie de metrou fusese atribuit inițial unei firme din Rusia, care a câștigat la punctajul pentru oferta tehnică, dar turcii au avut un preț mai mic și au fost aleși de Metrorex.
OUG care limitează participarea la licitații a firmelor fără acorduri comerciale cu Uniunea Europeană nu se aplică în acest caz, fiindcă licitația a fost lansată înainte de intrarea în vigoare a acestei ordonanțe. Despre participarea unor firme românești de proiectare sau construcții nu se vorbește, ca de obicei, deși CE nu doar că permite, ci chiar recomandă condiționarea atribuirii unor astfel de contracte de angajarea unor companii locale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News