Primarul Nicolae Robu a declarat, vineri, că Timişoara va trebui să aibă metrou în următorul deceniu, în perspectiva dezvoltării urbane, dar costurile fiind foarte ridicate şi nesustenabile din bugetul local, sursa de finanţare va fi identificată în funcţie de oportunităţile ce vor apărea.
Pentru proiectul "Metroul-CFR", administraţia Robu a mai efectuat un astfel de studiu în urmă cu circa patru ani, care a primit aviz favorabil, dar între timp s-au schimbat coordonatele din teren, iar studiul trebuie refăcut în acest an, intrând pe lista de bugetare.
Prima propunere a edilului de realizare a unui sistem de transport urban de tip metrou presupunea ca liniile terestre de cale ferată care traversează oraşul să fie duse în subteran, iar în intervalul orar când nu circulă trenuri, să poată fi folosite pentru transport de persoane, ca metrou.
Modificări față de prima propunere
Edilul a explicat că studiul de prefezabilitate (SPF) realizat atunci a fost agreat de Ministerul Transporturilor, dar între timp au apărut modificări care obligă la schimbarea viziunii şi acum se are în vedere construirea unui metrou propriu-zis care să lege Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" de ieşirea din oraş spre Serbia.
"Atunci nu vorbeam despre realizarea unui metrou propriu-zis. Nu se mai poate face ceea ce voiam atunci, întrucât CFR a mers pe o altă linie, a obţinut finanţare europeană şi în următorii 30-40 de ani nu se va mai putea discuta acest subiect. Dar Timişoara, la fel ca orice alte oraşe de aceeaşi mărime din lumea care a atins alte standarde de dezvoltare, va trebui să ofere locuitorilor săi şi vizitatorilor condiţii de mobilitate moderne şi rapide. Aşa ceva nu se poate face la suprafaţă, nu putem construi artere cu 10 benzi, ci în subteran, cu metroul", a detaliat Nicolae Robu, într-o conferinţă de presă.
Șoselele suspendate nu cadrează cu arhitectura
Primarul a explicat că ar mai exista soluţia de a construi şosele suspendate, dar care nu cadrează cu arhitectura oraşului. El a mai subliniat că un primar trebuie să fie atât făptuitor, cât şi vizionar al unor proiecte mai îndepărtate.
Întrucât costurile unui astfel de metrou s-ar ridica la circa 1 miliard de euro, Nicolae Robu susţine că sursele financiare vor veni de acolo de unde au făcut rost de bani în acelaşi scop şi alte oraşe ale lumii, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu