Metroul din Drumul Taberei urma să fie dat în folosință la 30 iunie, termen promis de premierul Ludovic Orban. Potrivit unor informații, termenul nu va fi respectat pentru că abia luna viitoare încep probele dinamice.
Pe șantier lucrările au fost puțin îngreunate din cauza pandemiei de coronavirus pentru că unele materiale din import (mai ales cele din China și Italia) au ajuns cu întârziere dar au fost și probleme cu infiltrațiile de apă.
Probele dinamice – adică testele cu rame de metrou în circulație vor începe de luna viitoare, a precizat, pentru RRA, Constantin Mustățea, director de investiții la Metrorex: ,,Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt peste 99 % iar la finisaje și instalații 97 %. Noi estimăm că probele dinamice, vor începe luna viitoare.”
Deși responsabilii de proiect din cadrul Metrorex sunt optimiști și spun că până la finalul verii am putea călători pe noua magistrală, sindicaliștii îi contrazic și susțin că e nevoie de 1.000 de angajaţi pentru darea în folosință a liniei.
Lucrările la Magistrala V de metrou au început în 2011 și aveau termen inițial de finalizare 2015. M 5 are 10 stații și un depou și va transporta la capacitate maximă 100 000 de călători pe oră în ambele sensuri. Stațiile sunt dispuse la o distanță de aprox. 600 de metri spre deosebire de rețeaua veche, construită înainte de 89 cu stații la peste un kilometru depărtare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu