Trenurile de metrou vor circula cu o viteză de 5 kilometri/oră între Piața Romană și Piața Victoriei.
Restricția de viteză e valabilă până pe 3 septembrie și e cauzată de efectuarea unor lucrări de reparații, informează Metrorex. „Pe Magistrala 2 de metrou, între Piața Romană și Piața Victoriei 1, pe o distanța de aproximativ 230 m a fost introdusă restricția de viteză de 5 km/ h, ca urmare a efectuării de lucrări la calea de rulare. Restricția de viteză este valabilă până pe data 3.09.2022”, a precizat Metrorex într-un comunicat publicat pe Facebook.
Compania a mai menționat că, la metrou, lucrările de infrastructură se realizează în fiecare noapte, când trenurile sunt retrase din circulaţie. Viteza medie de deplasare a unui om care merge la pas este de 5-6 kilometri pe oră.
Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR (USS CFR) şi Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) protestează joi în faţa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi a altor instituţii din Capitală.
Conform unui comunicat al Confederaţiei Meridian, sindicaliştii cer stoparea acţiunilor care conduc la eliminarea CFR Călători de pe piaţa de transport feroviar din România şi a acţiunilor de eliminare a spitalelor CFR din sistemul feroviar din România, aplicarea Legii nr. 195 din 2020 privind statutul personalului feroviar şi salarii decente pentru ceferişti. Totodată, aceştia solicită încheierea, până cel târziu în luna noiembrie 2022, a contractelor de servicii publice prin atribuire directă în sistemul feroviar de călători pe 10 ani aprobate prin Hotărâre de Guvern şi publicarea acestora în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, transmite Agerpres.
Astfel, începând cu ora 9:30, sindicaliştii pichetează ambasadele Franţei şi Germaniei, reprezentanţa la Bucureşti a Comisiei Europene şi Consiliul Concurenţei.
Începând cu 10:45, cele trei organizaţii sindicale vor protesta la sediile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Autorităţii de Reformă Feroviară (ARF), CFR Călători şi CNCF „CFR” SA.
Potrivit sursei citate, pentru a nu elimina CFR Călători de pe piaţa de transport feroviar de călători din România, sindicaliştii solicită încheierea Contractelor de servicii publice în transportul feroviar de călători pe perioada 2022-2032 condiţionat de achiziţia de trenuri noi de către CFR Călători în rate având ca garanţie la bănci acel contract de servicii publice pe 10 ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News