Școala online nu a reprezentat un risc doar pentru notele și evoluția academică a tinerilor și a copiilor, ci și pentru datele lor personale, care au fost vândute către companii interersate.
Milioane de studenți care au participat la școala online în timpul pandemiei de COVID-19 au avut datele personale și comportamentele online urmărite de aplicații și site-uri web educaționale fără consimțământul lor și, în multe cazuri, au fost partajate cu platforme de tehnologie și publicitate terțe, a constatat un nou raport.
Human Rights Watch, o organizație internațională, a publicat săptămâna aceasta concluziile unei investigații efectuate în perioada martie 2021 - august 2021 care a analizat serviciile educaționale, inclusiv instrumentele de învățare online, utilizate de elevii din întreaga lume în perioada pandemiei de COVID-19.
Dintre cele 164 de produse și platforme online analizate în 49 de țări, Human Rights Watch a constatat că 146 (89%) păreau să se implice în practici de vânzare a datelor care „au riscat sau încalce drepturile copiilor”. Aceste practici includ monitorizarea sau capacitatea de a monitoriza copiii fără consimțământul elevilor sau părinților și colectarea unei game variate de date personale, conform raportului, cum ar fi identitatea, locația, activitatea și comportamentele lor online, dar și informații despre familiile lor și prieteni.
„Copiii, părinții și profesorii au fost în mare parte ținuți în întuneric”, a declarat Hye Jung Han, cercetător în domeniul drepturilor copilului și al tehnologiei la Human Rights Watch, pentru CNN Business. „Dar chiar dacă știau ce se întâmplă, nu aveau de ales. Copiii trebuiau fie să folosească aceste platforme și să plătească pentru ele cu confidențialitatea lor, ori să fie marcați ca absenți și să abandoneze școala în timpul COVID-19” a continuat el.
Han a adăugat că majoritatea aplicațiilor și site-urilor web examinate de Human Rights Watch au trimis informații despre copii către Google și Facebook, care domină colectiv piața de publicitate digitală.
Albert Fox Cahn, fondator și director executiv al Proiectului de Supraveghere a Tehnologiei și membru al Școlii de Drept din cadrul NYU, a declarat că descoperirile se adaugă la îngrijorările tot mai mari cu privire la colectarea de date din rândul tinerilor. În ultimele luni, a existat un control intens din partea parlamentarilor cu privire la impactul pe care platformele tehnologice îl au asupra adolescenților.
”Știam deja că tehnologiile sunt abuzate și pun copiii în pericol, dar acest raport este cu adevărat important, deoarece arată amploarea daunelor și modul în care aceeași greșeală este făcută de educatori și guvernele din întreaga lume”, a spus Cahn.
Săptămâna trecută, FTC a anunțat planuri pentru a reprima companiile care supraveghează ilegal copiii în timpul școlii online.
Elevii trebuie să-și poată face temele fără supraveghere din partea companiilor care doresc să-și culeagă datele pentru a-și completa rezultatele”, a declarat Samuel Levine, directorul Biroului pentru Protecția Consumatorului din cadrul FTC, într-un comunicat. ”Părinții nu ar trebui să aleagă între intimitatea copiilor lor și participarea lor la școală” conchide sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News