Milano va interzice circulația mașinilor în oraș, pentru început doar în centru

FOTO: Freepik @vwalakte
FOTO: Freepik @vwalakte

Milano va interzice mașinile în centrul orașului. ”Vom începe cu centrul, dar apoi ne vom extinde”, a spus edilul Giuseppe Sala.

Preocupările tot mai intense legate de mediu îi determă pe edilii marilor orașe din lume să ia unele măsuri importante în privința accesului autoturismelor în centrele urbane, chiar dacă nu toată lumea este de acord cu acest lucru.

Iar ideea principală a unui oraș fără mașini este de a crea un mediu care să acorde prioritate transportului durabil în detrimentul automobilelor private și individuale.

Astfel, Milano urmează să interzică circulaţia maşinilor în centrul oraşului până în prima jumătate a anului viitor, a anunţat joi primarul Giuseppe Sala, transmite ANSA, scrie Agerpres.

”Este clar că tranziţia (ecologică) necesită efort şi, evident, trebuie să ne gândim la cei aflaţi în dificultate atunci când luăm decizii. Dar încercarea de a schimba lucrurile nu este pentru elită, pentru şicul radical, este pentru toată lumea”, a spus Sala în marja evenimentului ”Il Verde e il Blu Festival” organizat în oraş.

”La Milano trebuie să fim pionieri şi să avem curajul şi bunul simţ de a face lucruri. (...) Vrem să închidem centrul Milanului pentru traficul privat până în prima jumătate a anului 2024. Vom începe cu centrul, dar apoi ne vom extinde”, a mai spus Sala.

Avantajele și dezavantajele orașelor fără mașini

Cum menționam anterior, din comoditate, nu toată lumea privește cu ochi buni acest concept.

Avantajele orașelor fără mașini sunt importante, cu impact asupra sănătății, astfel:

Îmbunătățirea sănătății: Se știe că majoritatea orașelor moderne fără mașini încurajează exercițiile fizice prin mersul pe jos și cu bicicleta.

Mai sigur: Mai puține mașini înseamnă mai puține accidente rutiere mortale.

Mai mult spațiu verde: Un sentiment mai mare de comunitate și de viață în comun.

Atracție turistică: Lipsa mașinilor poate fi o mare atracție pentru turiști și nu este benefică doar pentru localnici.

Costuri de infrastructură reduse: În timp ce investiția inițială poate fi ridicată, reducerea numărului de mașini poate economisi o sumă uriașă de bani pentru întreținerea drumurilor.

În privința dezavantajelor, acestea sunt următoarele:

Inițial perturbatoare

Există o perioadă inițială de perturbare pentru locuitori și navetiști deopotrivă.

Complex

Orașele fără mașini necesită planuri complexe pentru a depăși probleme logistice dificile.

Accesibilitate limitată

Fac orașele fără mașini suficiente pentru cei cu probleme de mobilitate sau cu nevoi speciale de transport?

Servicii de urgență

Orașele fără mașini trebuie să ia în considerare cerințele de acces și infrastructura pentru a sprijini serviciile de urgență.

Impactul asupra afacerilor locale

Este posibil ca întreprinderile care se bazează pe traficul auto să fie nevoite să își modifice modelele pentru a evita deficitele economice, notează Discerning Cyclist.

Citește și: Turismul de o zi, taxat în Veneția. De când se va pune în aplicare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel