Ministerul Fondurilor Europene, prin AM POC, alături de OI pentru Promovarea Societății Informaționale din Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale - România au lansat Ghidul Solicitantului Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice, secțiunea E-SĂNĂTATE.
Cu un buget alocat de aproximativ 140 mil. lei, apelul de proiecte va genera dezvoltarea unui sistem performant, prin utilizarea instrumentelor TIC în domeniul sănătății. Obiectivul final este creșterea calității și siguranței serviciilor de sănătate oferite pacienților. Sunt vizați atât furnizorii publici de servicii de sănătate, cât și cei privați.
Intervențiile POC vizează, printre altele:
- digitalizarea înregistrărilor în domeniul sănătăţii;
- asigurarea interoperabilității și schimbului de date standardizate între furnizorii de servicii de sănătate - spitale, medici de familie, medici specialiști din ambulatoriu, farmaciști, laboratoare, pacienți și toți factorii angrenați în sistem;
- creșterea accesului la servicii de sănătate, prin utilizarea serviciilor de telemedicină. Se adresează în special categoriilor de pacienți din grupurile vulnerabile, mai ales celor din zonele rurale, care necesită opinie medicală de specialitate;
- monitorizarea pacienților cronici, a pacienților singuri etc.;
- creșterea utilizării Tele – Intensive Care în comunicarea directă dintre Ministerul Sănătății și cele mai importante spitale de adulți și pediatrie din România - spitale de urgență și centre regionale, prin implementarea unui sistem informatic modern de monitorizare și documentare în secțiile ATI și sălile de operații deservite de ATI, schimb de date medicale în situații de urgență, consultarea și/sau acordarea celui de-al doilea aviz de la distanță și suport al proceselor aferente activităților de anestezie și terapie intensivă.
Alte rezultate urmărite prin acest demers:
- evitarea suprainvestigării pacientului, cu efecte directe asupra costurilor și siguranței sale;
- eliminarea datelor redundante din sistem;
- creşterea eficienţei personalului medical şi administrativ;
- raportarea erorilor și monitorizarea proceselor care le generează, în vederea evitării lor pe viitor;
- centralizarea informației referitoare la pacient. În acest fel, pacientul nu se va mai confrunta cu informaţii contradictorii, întrucât toţi cei implicaţi în tratamentul său vor avea acces la aceeași informaţie, actualizata prin coroborarea datelor, furnizarea, gestiunea şi organizarea serviciilor cu privire la diagnosticare, tratament, asistenţă etc.
De asemenea, autoritățile din sectorul de sănătate pot avea un control mai eficient al resurselor, putând să prevină posibilele fraude, prin procedurarea și urmărirea traseului serviciilor medicale.
Data deschiderii apelului este luni, 1 octombrie, ora 09.00. Data închiderii, 31 decembrie, ora 13.00.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News