Ministerul Transporturilor a trimis o primă notificare de reziliere a contractului pentru construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, deoarece consorţiului românesc UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade, cel care ar fi trebuit să efectueze aceste lucrări, a părăsit şantierul, cerând majorarea preţului cu 47%
„Este o notificare prealabilă pentru rezilierea contractului pentru Moara Vlăsiei - Ploieşti. Constructorul a părăsit şantierul şi solicită majorarea preţului cu 47%“, a declarat luni ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care a precizat că noii constructori vor fi selectaţi în luna august.
Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat. „Antreprenorul nu a mai executat lucrări pe sectorul de drum în cauză de mai bine de 16 luni, demobilizând resursele necesare. Încălcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrărilor conduce la rezilierea contractului de către Beneficiar în conformitate cu prevederile contractuale“, se arată într-un comunicat al CNADNR.
Potrivit sursei citate, măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinirea obligaţiilor contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier, precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut.
Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu