Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a propus în cadrul Strategiei Dunării, un proiect european în care atribuţiile României vizează printre altele turismul şi cultura, ca Dunărea să aibă un brand turistic propriu, cu care să poată fi promovată la nivel mondial.
"Dunărea va avea un brand turistic propriu", a afirmat Udrea la prima reuniune a Consiliului Director al Forumului naţional pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, desfăşurată miercuri la sediul Ministerului Afacerilor Externe (MAE).
La reuniune au fost prezenţi şi ministrul Afacerilor Externe, Theodor Baconschi, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, şi cel al Mediului, Laszlo Borbely.
Udrea a mai spus că autorităţile locale din zonele din vecinătatea Dunării trebuie implicate în Strategia Dunării şi încurajate să depună proiecte.
Strategia Dunării are patru axe prioritare, respectiv conectivitatea (transport intermodal, cultură şi turism, reţele de energie), protecţia mediului (managementul resurselor de apă, protecţia biodiversităţii şi managementul riscurilor), creşterea prosperităţii regiunii Dunării (educaţie, cercetare, competitivitate) şi îmbunătăţirea sistemului de guvernare (capacitate instituţională şi securitate internă).
Pentru România, beneficiile proiectului vor fi creşterea competitivităţii şi a atractivităţii oraşelor şi satelor de la Dunăre, obţinerea de avantaje economice prin încheierea de parteneriate de business şi prin cooperări între sectorul public şi cel privat, respectiv atragerea de investiţii în domenii strategice precum infrastructurile de transport, mediu şi energie, potrivit MAE, minister care are rolul de coordonare a instituţiilor implicate şi de reprezentare externă a României pe acest subiect.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News