Miniștrii educației din Uniunea Europeană s-au reunit pe tema Covid-19, într-o conferință organizată de președinția croată a Consiliului Uniunii Europene.
Miniștrii educației din Uniunea Europeană s-au reunit pe tema Covid-19, într-o conferință organizată de președinția croată a Consiliului Uniunii Europene, se arată într-un comunicat.
Videoconferința a avut loc pe 14 aprilie 2020, cu reprezentanții pentru Educație ai statelor membre, dar și ai Comisiei Europene, Norvegiei, Elveției și Islandei.
„În intervențiile lor, miniștrii educației au subliniat că pandemia COVID-19 a afectat sistemele de educație și formare la nivel mondial, schimbând modalitățile de învățare, predare, comunicare și colaborare. Toate acestea au un impact deosebit asupra elevilor, profesorilor și familiilor, precum și asupra comunității educaționale în ansamblu său.
În această perioadă, majoritatea statelor membre ale UE au decis să închidă instituțiile de educație și formare. Pentru a asigura însă continuitatea procesului educațional, multe state membre și-au concentrat eforturile pe învățarea la distanță, punând accent pe soluțiile digitale. Cu toate acestea, trecerea la educația online a creat diverse provocări", se arată în comunicat.
„Mai mult, miniștrii au făcut schimb de informații despre planurile existente la nivel național pentru finalizarea anului școlar și a anului universitar, despre evaluare, notare, examene, precum și înscrierea la diferite niveluri de învățământ. De asemenea, aceștia au abordat problema eliminării obstacolelor în calea mobilității de învățare", mai este menționat în documentul Ministerului.
„Impactul Covid-19 asupra sistemelor de educație și formare profesională din Uniunea Europeană, Prezentaere realizată de președinția croată a Consiliului Uniunii Europene
Închiderea instituțiilor de învățământ și predarea-învățarea online
-Școlile sunt închise până la:
• mijlocul / sfârșitul lunii aprilie: EL, IT, IE, LT, ES, CY, PL ;
• mai: BG, LU, NL, AT, DK, FI, LV, RO, EE, FR;
• până la o notificare ulterioară: CZ, HR, HU, SK, SI, DE (datele variază între statele federale)
• PT și MT până la sfârșitul anului școlar;
• Școlile și unitățile de învățământ preșcolar din SE sunt încă deschise
- Cursuri online pentru elevi / studenți
• Învățământ preuniversitar / școli - organizate de Minister
• Învățământ universitar / instituții de învățământ superior - decizii autonome
- Sprijin psihologic (prin telefon sau e-mail) în plus față de existența unui psiholog școlar - (11 state membre, inclusiv România)
-Nevoi educaționale speciale - abordare individuală și de la caz la caz
• „în totalitate online" - dispozitive / Internet pentru învățare la distanță pentru studenți din medii defavorizate și / sau fără echipament - (12 state membre)
• „online și tipărit" - furnizarea opțională a materialelor tipărite dacă studenții nu au echipament - (7 state membre)
Predarea la distanță și organizarea învățării
- Abordări cu privire la furnizarea conținuturilor :
• Centralizat sau mixt: (9 state membre) HR, CZ, EL, EE, FR, HU, LT, MT, PL
• Cel mai adesea descentralizat
-Platforme și resurse educaționale deschise: (23 state membre): AT, BG, HR, CZ, DK, EE, FI, FR, DE, EL, HU, IE, IT, LV, LT, LU, MT, PL, PT, RO, SK, SI, ES
- Servicii cloud: (9 state membre)
- Emisiuni TV : (16 state membre) AT, BE, BG, HR, CY, CZ, FR, EL, HU, LV, LT, PT, RO, SK, SI, ES
- Sprijinul editorilor și ai companiilor EdTech: (7 state membre)
- Probleme: tehnologie, computere și alte dispozitive, GDPR
Evaluări, examene de absolvire a școlii (matura)
- Evaluări – se centrează pe evaluarea formativă; Ghiduri de evaluare online (e.g. HR, FI)
- Examene de maturitate Matura (învățământ secundar superior) – nicio decizie nu a fost luată încă/ s-au amânat fără o dată exactă: (14 state membre)
• O dată stabilită a examenelor de absolvire – sfârșitul lui mai/iunie/iulie/august – (9 state membre)
• Se poate reduce numărul de examene; școlile vor lua obligatoriu măsuri de precauție pentru minimizarea riscului de infecție
• Anulate (în întregime sau parțial) – (4 state membre)
- VET – majoritatea deciziilor care nu au fost încă luate; VET general - școlile pot înlocui o notă de examen cu o notă de evaluare continuă
- Înscrierea la școală – amânată și fără prezența personală a copilului
- Instituțiile de învățământ superior (IIS)– decizie autonomă; Ministerul consultă IIS pentru a găsi soluții; examenele sunt organizate online; IIS pot organiza examenele de admitere online și studenții se pot înscrie la facultate de la distanță.
Asistență suplimentară așteptată din partea Comisiei Europene
• Facilitarea schimburilor privind provocările și măsurile luate în statele membre, inclusiv partajarea de instrumente și materiale educaționale digitale;
• Cercetări privind impactul COVID19 asupra educației și formării, cu accent pe măsurile întreprinse de statele membre în ceea ce privește învățarea la distanță; cum poate fi consolidată învățarea la distanță la nivel național și la nivel european?
• Dezvoltarea unei platforme online cu diferite instrumente educaționale, rezultate ale proiectelor, materiale educaționale (traduceri asigurate);
• Fonduri pentru susținerea învățării la distanță, modernizarea platformelor de învățare online existente, asigurarea accesului la dispozitive digitale pentru elevii provenind din medii defavorizate/aparținând grupurilor vulnerabile, finanțarea cursurilor online;
• Informarea periodică a Agențiilor Naționale și a Autorităților Naționale cu privire la flexibilitatea costurilor eligibile; dacă studenții își pot menține subvențiile Erasmus + în totalitate; suportarea costurilor de repatriere a studenților pe baza cheltuielilor administrative ale instituțiilor de învățământ superior;
• Reflectarea lecțiilor învățate în Planul de acțiune pentru educația digitală, în Agenda actualizată a competențelor și în inițiativele europene viitoare în domeniul educației;
• Extinderea opțiunilor e-Twinning pentru proiecte naționale.
Finanțarea cheltuielilor legate de coronavirus (fonduri UE, Program "Erasmus +")
• Apel la flexibilitate maximă - extinderea duratei proiectului și a costurilor eligibile, condiții flexibile și reducerea procedurilor birocratice, flexibilitate în realocarea fondurilor, flexibilitate privind obiectivele planificate și indicatorii de performanță, etc. – din partea unui număr de 16 state membre;
• Priorități de finanțare focusate pe asigurarea educației la distanță (modernizarea infrastructurii IT, furnizarea de echipamente digitale și servicii de internet (în special pentru cei care provin din medii defavorizate), formarea profesorilor, materiale educaționale digitale (inclusiv instrumente și practici de evaluare), cursuri online, traducerea materialelor disponibile online, din diferite țări etc. – din partea unui număr de 17 state membre", se arată în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News