Remus Pricopie, şeful de la Educaţie, a anunţat că diferenţierea subiectelor la matematică, fizică şi chimie pentru elevii de la profilul tehnologic nu este decât primul pas dintr-o serie de modificări menite să aducă schimbări structurale radicale Bacalaureatului.
Autor: Melinte Oana
"Un elev trebuie să fie evaluat după ceea ce a învăţat, nu după ce nu a învăţat, prin urmare nu exclud ca procesul de diferenţiere a subiectelor de Bac să continue şi ca, la anul să asistăm la o diferenţiere şi mai mare în cazul învăţământului profesional şi tehnic", a declarat Pricopie la conferinţa "Formarea profesională în industria mobilei: probleme şi soluţii".
Ministrul a adus în discuţie şi importanţa schimbării mentalităţii în rândul celor care cred că doar elevii slabi ar trebui să urmeze calea învăţământului profesional şi tehnic.
"Omul trebuie să muncească şi nu este nicio ruşine în asta, în schimb, la noi, există o cultură accentuată a diplomelor, toţi trebuie să avem o facultate terminată. Trebuie să ne aplecăm mai mult asupra conceptului de muncă şi să nu ne fie ruşine. Nu este nicio ruşine să înveţi o profesie din liceu. Suntem în punctul de a semna acorduri de colaborare cu Finlanda şi Austria pe zona aceasta a învăţământului profesional şi tehnic", a spus Pricopie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News