De obicei, auzim la știri, în cazul unui accident, că nu s-au găsit urme de frânare.
În cazul accidentului rutier produs de redactorul-șef adjunct de la GSP, în presă s-a spus și s-a scris că nu s-au găsit urme de frânare.
Redactorul-şef adjunct al Gazetei Sporturilor, Bogdan Stamatoiu, a fost implicat, miercuri, într-un grav accident rutier produs în judeţul Ilfov, după ce maşina pe care o conducea s-a izbit de un stâlp de înaltă tensiune.
Mircea Badea a comentat acest subiect spunând că nicăieri nu vom mai găsi urme de frânare. De ce? Simplu. Nu prea mai există mașini fără ABS.
„Tot aud ideea aceasta „nu s-au găsit urme de frânare la fața locului”. Nu înțeleg cum Titi Aur nu târăște după el un galoș de câte ori a vorbit despre acest subiect. De un milion de ori l-am auzit eu când a explicat care e treaba cu ABS-ul. Și nu se descurajează. Vorbește în continuare despre acest subiect. Eu îm luam câmpii. Nu mai pot să aud „nu s-au găsit urme de frânare”.
Băi, nene, te uitai după urme de frânare când carosabilul era cât de cât uscat... și asta o făceai pe vremuri, când aveai Dacia 1300. Dar acum, când ai ABS, ce urme de frânare mai vrei? Că acum nu se mai blochează roțile. (N.R- ABS se referă la sistemul de frânare anti-blocare. Acesta este un sistem de siguranță care previne blocarea roților în timpul frânării de urgență, permițând șoferului să păstreze controlul asupra direcției vehiculului).
Ce urme de frânare să mai fie când ai ABS? De 30 de ani încoace, mașinile au ABS. Nu mai rămâne nicio urmă.
Dar peste tot la știri auzim „nu s-au găsit urme de frânare la fața locului”. Răspunsul este pentru că mașina are ABS. Sau pentru că nu a pus frână. Nu ai cum să-ți dai seama”, a zis Mircea Badea la Antena 3 CNN.
Majoritatea mașinilor moderne sunt echipate cu acest sistem. ABS este considerat un standard în industria auto, iar majoritatea vehiculelor produse după anii 1990 sunt prevăzute cu acest sistem.
Totuși, este posibil să existe vehicule mai vechi sau modele mai puțin dotate care să nu aibă ABS.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat cum se face în mod corect o frânare de urgenţă.
„Frânarea de urgenţă se poate face şi la maşina fără sistem ABS, dar şi la cea cu sistem ABS. Cea fără ABS nu prea mai există, dar ca să ştie toţi, frânarea de urgenţă se face prin apăsarea la maximum a pedalei de frână, dar fără să se blocheze roţile”, a zis Titi Aur. Citiți continuarea aici - https://www.dcnews.ro/cum-se-franeaza-corect-pe-masina-cu-sistem-abs-titi-aur-vedem-soferi-care-spun-ca-frana-mai-bine-masina-fara-abs_919287.html
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu