Trăim într-o perioadă în care, fie că ne place fie că nu, imaginea conteaza.Indiferent că e vorba de o întâlnire de afaceri, de o zi la birou, de o întâlnire într-un restaurant sau de o ieșire la o plimbare în parc, importanța imaginii este un fapt dovedit zilnic.
Ne creăm de-a lungul timpului un propriu sistem valoric din multitudinea de reviste de specialitate, din spusele colegilor si din ce mai auzim pe la designeri, un sistem pe care încercăm să îl punem în aplicare în fiecare dimineață când ne pregătim de debutul propriului show cotidian.Există însă anumite mituri celebre care vin să complice lucrurile.
Falsul mit al rochiei negre
"O rochie neagră te ajută in orice situație", "Dacă nu știi cu ce să te îmbraci, încearcă negru". "La petite robe noire" este cel mai delicat mit din modă.Coco Chanel, cea care a implementat sintagma de "must have" rochiei negre, a lăsat moștenire lumii întregi secretul unei apariții reușite : rochie neagra, dar neapărat cu perle la gât!
Alături de rochia neagră trebuie să existe acel ceva ce să te scoată în evidență. După cum bine știm, negrul estompează, ascunde defectele. Accesoriile colorate atrag atenția asupra elementelor pe care vrei să le scoți din anonimat : atragi atenția asupra feței cu un colier fantezist, marchezi linia taliei cu un cordon colorat.
Sindromul copy-paste
Se vehiculează ideea că dacă nu știi cu ce să te îmbraci ar trebui să copiezi un look prezentat de o revistă. Problema este că ideile prezentate în revistele de specialitate sunt menite să fie sursă de inspirație, nu model de imitație.În spatele fiecărei fotografii reușite de modă se ascunde o întreagă echipă care știe exact ce să facă pentru ca imaginea finală să fie una surprinzătoare.Dar o astfel de echipă nu se află la dispoziția noastră.Rezultatul unei asemenea imitații va fi de cele mai multe ori îndoielnic ,dacă nu chiar patetic.
Brandul nu asigură succesul
Nici cele mai mari branduri din lume nu asigură perfecțiunea stilistică. Majoritatea celor al căror stil gravitează în jurul etichetei uită de cel mai important aspect al unui look reușit : personalitatea. Cei care sunt îmbrăcați de sus până jos în etichete au generat, la rândul lor, o isterie printre cei care nu își permit accesul la acest gen de ținute. De aici și celebrul curent al articolelor "Bersace" sau "Louis Dutton".
Nu toate articolele ni se adresează
Nu puțini sunt aceia care nu fac diferența între articolele care li se potrivesc si cele care nu. Din păcate, de cele mai multe ori, rezultatele sunt dezastruoase.
Haina face pe om!
Acesta este marele mit al modei. Fals! Haina este menită să îl scoată pe om din mulțime, să îl facă remarcat, dar nu să "îl facă". Moda trebuie să se afle în slujba noastră, nu invers.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu