Producători români de mobilier şi produse de design interior au expus, în premieră, la târgul internaţional Index Dubai, desfăşurat în perioada 17-19 septembrie, şi au purtat discuţii de afaceri cu importante nume internaţionale în domeniu, ce deschid perspectivele promovării brandurilor româneşti şi creşterii exporturilor în ţările din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (MENA), potrivit unui comunicat al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
România a participat pentru prima dată cu pavilion naţional la acest eveniment, la care nouă firme din categoria mobilierului HoReCa şi rezidenţial au expus pe o suprafaţă de 324 mp. Produsele prezentate au fost: mobilier modern, mobilier clasic contemporan şi decoraţiuni interioare - obiecte decorative din sticla şi metal, vitralii, perne, draperii şi perdele.
"Pe parcursul celor trei zile ale evenimentului, sub brandul sectorial Stil, Confort, Durabilitate - Mobila Românească, producătorii români au promovat mobilierul autohton şi caracteristicile sale: calitate, materie primă şi materiale ecologice, finisaje inovative, valoare adăugată mare, aliniere la trenduri internaţionale, varietate de produse şi stiluri. Reprezentanţii companiilor româneşti au avut oportunitatea de a se familiariza "pe viu" cu oferta ţărilor recunoscute în acest sector şi de a stabili contacte pentru viitoare colaborări pe piaţa din Orient", precizează MMACA.
Piaţa din Dubai oferă producătorilor mondiali de mobilă o gamă largă de oportunităţi, având în vedere dezvoltarea industriei de construcţii, iar prin Strategia Naţională a Emiratului Dubai companiile româneşti au posibilitatea consolidării poziţiei pe piaţa din regiunea Golfului şi dezvoltarea exporturilor de mobilă în această zonă. Exportul românesc pentru anul 2018 în Emiratele Arabe Unite a fost de 15,255 milioane de euro.
În perioada 17-19 septembrie, Dubai World Trade Center a găzduit şapte expoziţii complementare: Index Dubai, Hotel Show, Workspace, Leisure Show, Surface Design, FIM şi Index Home, făcând din aceasta manifestare cel mai important eveniment din domeniul mobilei, decoraţiunilor şi al designului.
Participarea firmelor româneşti la evenimentul expoziţional din Dubai a fost organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat în colaborare cu Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România. Firmele participante la Index Dubai au fost: Caro Jibou, Ecomatrix, Famex Prod, Fascinaţia Sticlei, Negru Forester, Loghinmob, Modern Glass Art , Sculptura Secuiască şi Sophia 2004. Bugetul estimat al acţiunii a fost de circa 1.455.436 lei.
Cu această ocazie, secretarul de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Mihaela Gabriela Voicilă, împreună cu ambasadorul României, Adrian Măcelaru şi consulul general în Emiratele Arabe Unite, Nicoleta - Loredana Teodorovici, au discutat cu reprezentanţii firmelor expozante şi le-au facilitat producătorilor români vizite în showroom-uri specifice, pentru realizarea unor conexiuni de afaceri.
Târgul Index, lansat în 1990, este cea mai mare manifestare din regiunea MENA şi reuneşte arhitecţi, designeri de interior, dezvoltatori şi profesionişti din domeniul achiziţiilor cu branduri noi, start-up-uri şi cele mai mari nume internaţionale în amenajarea interioară. Ediţia din 2018 a găzduit lansări de produse noi, idei de design şi inovaţii şi a adus împreună peste 790 de expozanţi din 50 de ţări.
Emiratele Arabe Unite (EAU) reprezintă pentru România unul dintre cei mai importanţi parteneri comerciali, dar şi cu potenţial investiţional, din zona Golfului, volumul schimburilor comerciale bilaterale atingând valoarea de 151,26 milioane dolari în prima jumătate a acestui an, conform datelor furnizate AGERPRES de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MECMA).
În scopul aprofundării relaţiilor economice şi comerciale ale României cu Emiratele Arabe Unite, în programul de promovare a exporturilor, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, s-au prevăzut în acest an organizarea de misiuni economice şi participarea cu pavilion naţional la o serie de expoziţii şi târguri internaţionale în Emiratele Arabe Unite, precum: misiunea economică a producătorilor români din industria cosmeticelor la manifestarea expoziţională "Beauty World Middle East Dubai 2019", unde principalele produse promovate de firmele româneşti au fost creme şi uleiuri pentru faţă şi corp, suplimente alimentare, machiaje şi alte produse cosmetice; misiunea economică a producătorilor români de tehnică militară, organizată în marja manifestării expoziţionale "IDEX - NAVEX Abu Dhabi 2019", cel mai important eveniment dedicat industriei şi serviciilor de apărare şi securitate din Orientul Mijlociu. Ediţia din acest an, cu numărul 25, a fost organizată pe o suprafaţă de 140.000 mp şi a reunit peste 1.300 de expozanţi locali şi internaţionali.
De asemenea, România a participat cu stand naţional la expoziţia "GULFOOD Middle East", cel mai important eveniment dedicat sectorului alimentar din Orientul Mijlociu şi una dintre cele mai mari expoziţii de acest gen din lume, precum şi la manifestarea expoziţională "Middle East Electricity", destinată firmelor care activează în domeniul electrotehnic (electricitate, iluminat, sectorul nuclear etc.). Principalele produse şi servicii promovate de expozanţii români prezenţi la acest eveniment, au fost tablouri electrice de joasă şi medie tensiune, dulapuri de automatizare, transformare, confecţii metalice, accesorii şi cabluri electrice, sisteme de iluminat cu led, motoare electrice anti explozive, generatoare, sisteme SCADA şi de automatizare pentru sectorul energetic, inginerie şi software industrial a sistemelor electrice şi alte servicii conexe, servicii de proiectare şi instalare maşini şi echipamente industriale pentru sectorul petrolului şi gazelor naturale.
Până la finele anului, România urmează să fie prezentă cu pavilion naţional la următoarele expoziţii internaţionale organizate în Emiratele Arabe Unite: "Gitex Tehnology Week", destinată companiilor din sectorul IT&C, "MENOPE" - târg, expoziţie dedicată produselor bio-organice.
Potrivit reprezentanţilor MECMA, relaţiile comerciale tradiţionale dintre România şi Emiratele Arabe Unite au sporit interesul companiilor româneşti pentru piaţa emirateză, multe dintre acestea optând pentru înfiinţarea de societăţi comerciale, în principal în emiratele Dubai şi Abu Dhabi, cu precădere în IT&C, comerţ general, construcţii, imobiliare, managementul deşeurilor, prestări servicii.
Conform datelor publicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, la data de 31 iulie 2019, Emiratele Arabe Unite se plasau pe locul 41 în clasamentul pe ţări de rezidenţă a investitorilor în societăţi comerciale româneşti cu participare străină la capitalul social, cu o valoare totală a capitalului social subscris, exprimat în echivalent valută, de 35 milioane euro şi un număr de 403 societăţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News