Ecologia, la modă în ultimii ani, aduce bani...și încă mulți. Raportul situației financiare a Greenpeace arată câți bani rulează o organizație cu sigla "eco". Banii vin din donații, "de la persoane fizice", pentru a-și menține independența, așa cum scriu cei de la Greenpeace pe site-ul propriu.
Greenpeace, prezentă în România din anul 2007, militează pentru protejarea oceanelor, pădurile, promovarea păcii, unui viitor lipsit de substanțe toxice. Totul a apărut din motivarea unor tineri, care vor "o lume verde și pașnică". Asta vor, probabil, și cei care-și donează 2% din venit sau care cumpără semne de carte sau creioane eco. Însă, nu mulți cunosc sumele de care dispun o organizație sponzorizată chiar de ei.
Raportul financiar al Greenpeace pe 2011 arată că valoarea contribuțiilor s-a ridicat în 2011 la 23.407.425 de dolari. La contribuții se adaugă drepturi de autor, granturi, licențieri și vânzări de creioane, semne de carte și alte produse eco. Suma totală- 27.471.071 de dolari. Dar suma crește dacă luăm în calcul și strângerea de fonduri, în valoare de 4.382.479 de dolari și contribuțiile în tranzit de aproape 400.000 de dolari. Raportul arată și cheltuielile pentru campaniile deruylate de Greenpeace- 21.717.735 de euro. Rezultă un ”profit” de peste 5 milioane de euro, cu care nu se pot mândri multe din companiile private.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu