Val Vâlcu are o poziție vehementă în scandalul despre modificarea Codului Rutier.
”Dumitru Coarnă are dreptate. Se generalizează cazuri particulare. Polițiștii au dreptate. Faptul că unii dintre ei stau în tufișuri, iau șpagă, nu vor să treacă la sistemul camerelor de supraveghere e una, faptul că se moare pe șosele, locul unu în Europa, e alta. Te întrebi care e riscul mai mare: să stea niște polițiști în tufiș, să prindă două vedete cu radarul sau riscul mai mare e că se circulă ca la nebuni, fără nicio regulă, cu mașini puternice și omoară în stânga și-n dreapta. Admitem că poliția mai face excese, dar nu asta-i calea. Informatizarea, camere de supraveghere, să acționeze chiar poliția contra celor care iau șpagă, soluția nu e să se pune radare fixe. Cât e radarul va merge cu 60 km/h, cât nu e, cu 160 km/h. ” a comentat Val Vâlcu pentru DCNews.
Cum au fost radarele scoase în afara legii
”Diferența e că în afară sunt radare fixe, apropiate, camere de supraveghere” a punctat jurnalistul. El a amintit de perioada în care ”primăriile au pus radare fixe și luau șoferii câte 8-9 amenzi pe un drum și au atacat în instanță, iar, în cele din urmă, acel sistem a fost anulat. S-au găsit toate chichițele”.
”Trebuie pus punct carnagiului de pe șosele”
”În toată Europa, nu se mai depășește viteza. Punct! La noi se invocă că sunt șosele proaste. Păi tocmai trebuie să mergi cu viteză mai mică. Teoria potrivit căreia ”facem mai mult” are ca rezultat 2.000 de morți. Ce facem? Ăla cu jeep-ul mai tare face mai puțin și ceilalți vor muri sub roți? Pe calea ferată n-a murit nimeni. Pentru că e proastă, trenul merge încet. Dacă drumurile sunt proaste, viteza trebuie să fie mică. Dacă vrei să mergi cu 200 km/h, ieșim în stradă ca să facă autostrăzi. Trebuie pus punct carnagiului de pe șosele.” a mai explicat Val Vâlcu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News