Legislația CNA, modificată prin OUG, a fost cerută încă de anul trecut de trustul PRO. Chiar dacă Narcisa Iorga și o parte din colegii acesteia din CNA au invocat implicarea Intact în acțiunea Guvernului, un articol din 2011, publicat de Ziarul Financiar arată că solicitarea a venit de la trustul concurent.
Guvernul a modificat legislaţia audiovizualului stabilind, printre altele, ca preţurile oferite de intermediari, respectiv agenţiile de publicitate, clienţilor care doresc spaţii publicitare să fie confirmate în mod obligatoriu şi în prealabil cu radiodifuzorii. Sumele aferente vor fi plătite direct de către beneficiarul publicităţii către radiodifuzor, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu.
Modificarea Legii CNA printr-o Ordonanță de Urgență a declanșat o reacție în lanț din partea membrilor CNA numiți de PDL, dar și a unor lideri liberal-democrați, invocând implicarea trustului Intact în luarea acestei decizii de către premierul Victor Ponta.
Totuși, realitatea este cu totul alta. Compania PRO TV SA, care operează posturile PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România, a anunţat încă de anul trecut că nu va mai permite plasarea de spoturi publicitare pe staţiile grupului decât pentru acei clienţi care, după finalizarea licitaţiei de media, semnează un contract în trei, respectiv PRO TV SA, agenţie şi client.
Măsura luată de PRO TV SA vine în contextul în care, potrivit informaţiilor din piaţa de publicitate, existau licitaţii de media în cadrul cărora agenţiile de publicitate promiteau preţuri clienţilor fără a consulta echipele de vânzări ale furnizorilor, forţând astfel mâna acestor furnizori pentru scăderea preţurilor.
Astfel, în această direcție, ordonanța guvernului nu a făcut decât să regelmenteze un lucru care deja era adoptat de principalul operator de pe piața media, lucru de altfel agreat și de către agențiile de publicitate. .
De asemenea, actul normativ emis de Guvern împiedică furnizorii de servicii din audio-vizual să modifice în mod unilateral grilele de programe, fără a informa în timp consumatorii. Astfel, o situație gen Discovery-RCS nu s-ar mai putea întâmpla.
O altă măsură a noii legi a audiovzualului este aceea că introducerea în instanţa judecătorească a contestaţiei privind deciziile CNA suspendă efectele acestor decizii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News