MODIFICĂRI COD RUTIER: Șomajul și abuzurile vor exploda

Fostul preşedinte al Federaţiei Operatorilor Rutieri de Transport, Augustin Hagiu, își exprimă dezaprobarea față de modificările propuse Codului Rutier. Consultantul în transporturi consideră că amenzile uriașe și perioadele mari de suspendare a permisului vor determina oamenii să conducă mânați de frică, vor pune presiune pe polițiști, le va da o prea mare putere acestora și vor duce la creșterea numărului de șomeri.

I-am prezentat fostului președinte FORT următoarea propunere de modificare a Codului Rutier: Şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului vor fi sancţionaţi cu suspendarea permisului auto pe o perioadă de 2 ani şi o amendă cuprinsă între 10.000 de lei şi 16.000 de lei.

"Toate măsurile care se iau în ultimii ani au caracter reactiv. Sunt menite să trateze efectul și nu cauza. Dacă nici de data aceasta măsurile despre care vorbim nu vor fi dublate de altele cu caracter proactiv n-am făcut nimic. Ce înseamnă soluții cu caracter proactiv? Să umblăm neaparat la partea de pregătire, teoretică și practică. Trebuie să mergem și să facem verificări la centrele de pregătire profesională și la școlile de șoferi, care constatăm că aruncă în trafic indivizi care trec pe roșu, care încalcă normele legate de limitele de viteză ș.a.m.d.

Vezi și: MODIFICĂRI COD RUTIER. Campanie De Ce News: Opriți fabrica de șomeri!

Dacă ne limităm doar la creșterea amenzilor, probabil nu vom face altceva decât să atingem un obiectiv pe termen scurt. Pe termen lung nu rezolvăm problema pregătirii. Toată lumea va conduce de frică. Să știți că nici conducerea defensivă nu este bună. Noi trebuie să avem o conducere preventivă pentru a face față provocărilor din trafic. Prin conducere preventivă înțelegem ansamblul de măsuri care trebuie luate de un conducător auto nu pentru respectarea legii, ci în primul rând pentru protecția vieții lui și a celorlalți participanți la trafic. Asta înseamnă prevenție.

Există cazuri în care, din greșeală, poți trece pe roșu. Nu din voință! Este greu să determini dacă o astfel de acțiune a fost voită sau generată de cu totul alt fel de situații. Și atunci, o măsură de 160 de milioane, respectiv retragerea permisului pentru o perioadă de doi ani de zile nu poate să facă altceva decât să ducă în criză absolut tot ce se întâmplă  pe drumurile publice", a declarat Augustin Hagiu pentru De Ce News.

Ne putem aștepta la presiuni mai mari asupra polițiștilor din partea celor surprinși încălcând Codul Rutier și care ar fi dispuși să ofere sume mari de bani pentru a nu rămâne ani întregi fără permis? 

"Și ăsta poate fi un efect. Cu cât amenda crește, cu atât lucrurile astea se întâmplă. Acest risc trebuie asumat de cei care vor valida forma finală. Mai mult decât atât, trebuie să luăm în calcul ce se întâmplă cu șoferii profesioniști, care n-au dat un singur examen ca să-și obțină și categoria pentru amatori și categoria pentru profesioniști. Au dat mai multe examene. În cazul lor, riscul este dublat și de pierderea locului de muncă.

Și nu cred că la nivelul Poliției Rutiere funcționează atât de bine partea de pregătire astfel încât să ne bazăm pe faptul că atitudinea lor va fi obiectivă și nu vor fi încercări de a abuza participantul la trafic având o armă atât de puternică în mână. Una peste alta, la ce se întâmplă în momentul de față pe șosele patriei, și anume la acest carnagiu, măsurile reactive, nedublate de măsuri proactive nu vor produce niciun efect", a conchis Augustin Hagiu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel